نخست وزیر عراق و دبیرکل اتحادیه عرب رایزنی کردند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر نخست وزیر عراق و دبیرکل اتحادیه عرب رایزنی کردند به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از العالم، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب روز یکشنبه به صورت تلفنی رایزنی کردند.
بر اساس این گزارش، دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد شیاع السودانی روز یکشنبه تماس تلفنی را از احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب دریافت کرد.
این بیانیه می‌افزاید که در این گفتگوی تلفنی، تازه‌ترین تحولات در عرصه کشورهای عربی و نتایج اجلاس اخیر سران عرب در الجزایر مورد بحث قرار گرفت.
در این بیانیه آمده است که در گفتگوی تلفنی السودانی و ابوالغیط بر نقش تأثیرگذار و حیاتی عراق در حمایت از ثبات در منطقه تاکید گردید.
این در حالی است که منابع عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که دفتر ریاست جمهوری عراق با توضیح درباره دیدارهای وی در نشست شرم‌الشیخ و نشست سران اتحادیه عرب در الجزایر، بر موضع ثابت عراق در حمایت از مسائل منطقه‌ای و در رأس آنها مسئله فلسطین تأکید کرد.
در بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است: پس از بازگشت «عبداللطیف رشید» از نشست سران کشورهای عربی در الجزایر و نشست شرم‌الشیخ در مصر، «برخی طرف‌ها که برای عراق خیر و صلح نمی‌خواهند با ایجاد جنجال در پی بد جلوه دادن موفقیت‌های این دو سفر برآمدند». همه دیدارهای رئیس جمهوری با بسیاری از سران کشورهای جهان با صدور بیانیه فوری درباره آنچه در دیدارها گذشته همراه شده و هیچ دیداری که اعلام نشده باشد وجود نداشته است.
در این بیانیه تأکید شده است: موضع عراق در بیان سیاست مبتنی بر احترام به منافع مشترک و پایبندی به مسائل اصلی و در رأس آنها مسئله فلسطین به صراحت و آشکارا بیان شد و مورد تقدیر رئیس فلسطین محمود عباس قرار گرفت. همه سران کشورهای دوست در دیدارهای خود با رئیس جمهور عراق بر اهتمام خود به جایگاه و اثرگذاری عراق در منطقه و جهان تأکید و رئیس جمهور عراق نیز از این مواضع قدردانی کرد. صدور این بیانیه برای احترام به افکار عمومی جهت اطلاع از واقعیت و نه درگیر شدن در شایعه‌پراکنی‌ها و حرف‌های بیهوده است. امیدوارم از خبر نخست وزیر عراق و دبیرکل اتحادیه عرب رایزنی کردند راضی بوده باشید.

نخست وزیر عراق و دبیرکل اتحادیه عرب رایزنی کردند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۴ ۰۲:۴۳:۰۸