نخست وزیر بلاروس با بشار اسد دیدار کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر نخست وزیر بلاروس با بشار اسد دیدار کرد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «رومن گولوچنکو» نخست وزیر بلاروس و هیأت همراه وی روز پنج شنبه در دمشق با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کردند.
بر اساس این گزارش، گولوچنکو در این دیدار پیام «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس درباره روابط دوستانه بین سوریه و بلاروس و چشم انداز توسعه همکاری‌های دوجانبه را به بشار اسد منتقل کرد.
رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه بلاروس به دلیل موقعیت راهبردی در قلب راوپا و استقلال تصمیمات و سیاست‌هایش هدف قرار گرفته است، افزود: غرب سیاست جنگ را دنبال می‌کند تا بتواند ادامه یابد، زیرا اگر جنگ‌ها متوقف شود نظام سلطه از هم خواهد پاشید.
بشار اسد گفت: آنها با این سیاست در بسیاری از کشورها مانند سوریه، روسیه و بلاروس توانسته اند به اهداف خود دست یابند و به سمت جنگ‌های اقتصادی پیش رفتند.
رئیس جمهور سوریه در عین حال از بلاروس برای ایستادن در کنار سوریه طی جنگ تروریستی که این کشور با آن مواجه است، تقدیر کرد.
نخست وزیر بلاروس هم به نوبه خود گفت که زمینه‌های همکاری با سوریه نامحدود است. گولوچنکو همچنین بر توسعه روابط بین دو طرف تاکید کرد.
این در حالی است که در جریان سفر گولوچنکو به دمشق، سوریه و بلاروس شش توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه‌های مبادلات تجاری، آموزشی، مسکن، حمل و نقل، صنعت و گمرک امضا کردند.
حسین عرنوس نخست وزیر سوریه اعلام کرد: بلاروس یک کشور دوست است که با آن روابط نزدیک و تاریخی مبتنی بر احترام متقابل، ارزش‌ها، اخلاق و اشتیاق به کار مشترک داریم. شماری از فرمول‌های همکاری در زمینه‌های مبادلات تجاری، آموزش، مسکن، حمل و نقل، صنعت، گمرک و سایر بخش‌های حیاتی امضا شده است که باعث افزایش ارتباط اقتصاد دو کشور می‌شود. افزایش همکاری‌ها در بخش توسعه اجتماعی، فرهنگی و علمی با هدف بهره‌گیری از سرمایه انسانی دو کشور دوست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
از سوی دیگر، نخست وزیر بلاروس گفت: دیدار در سطح بالایی از تفاهم بین دو هیئت بود و ما اولین گام‌ها را برای ایجاد روابط دوجانبه برداشتیم. توافقنامه همکاری بین دو کشور افق‌های جدیدی را برای تحکیم روابط فراهم می‌کند و همه زمینه‌های همکاری به ویژه در زمینه تامین مواد کشاورزی و صنعتی بلاروس به سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. امیدوارم از خبر نخست وزیر بلاروس با بشار اسد دیدار کرد راضی بوده باشید.

نخست وزیر بلاروس با بشار اسد دیدار کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۵ ۰۲:۴۵:۱۱