نتانیاهو خواستار تمدید مهلت برای تشکیل کابینه شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر نتانیاهو خواستار تمدید مهلت برای تشکیل کابینه شد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روسیا الیوم، پس از آنکه بنیامین نتانیاهو نتوانست در مدت تعیین شده تشکیل کابینه را به اتمام برساند، حزب لیکود با درخواست رسمی از اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی خواستار تمدید مهلت تشکیل کابینه شد.
بر اساس این گزارش، رسانه های عبری اعلام کردند که حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو با درخواست از هرتزوگ، خواستار تمدید مهلت برای تشکیل کابینه شده است.
شبکه عبری زبان «کان» اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود که از طرف اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی مامور تشکیل کابینه جدید شده است، دو هفته دیگر برای تشکیل کابینه جدید خود مهلت خواسته است.
نتایج انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی و تشکیل دولت بعدی به رهبری مشترک چهارگانه «بنیامین نتانیاهو»، «بزالل اسموتریچ»، «ایتمار بن گویر» و «آریه درعی» عمق تأثیرات منفی آن بر وحدت جامعه صهیونیستی و نزاع درباره ماهیت «هویت اسرائیل» را آشکار کرد و به صورت همزمان، بازتعریف یهودیت و بررسی بسیاری از مسائل امنیتی راهبردی را که نخستین بنیانگذاران رژیم صهیونیستی حل و فصل آن را عمداً به دلیل عدم ایجاد تفرقه و حفظ وحدت موجودیت تازه ظهور این رژیم به تعویق انداختند، ضروری ساخت.
این در حالی است که «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با ارسال نامه سرگشاده به شهرداران شهرهای اشغالی از آنها خواسته بود با دولت جدیدی که توسط حزب راستگرای پیروز در انتخابات، تشکیل می‌شود همکاری نکنند.
در نامه لاپید آمده است: من این نامه را با نگرانی شدید از آینده نظام آموزشی و دولت برای شما می‌نویسم، زیرا دولت جدیدی که در اسرائیل تشکیل می‌شود، آموزش فرزندان ما را نادیده گرفته و آن را به افراطی ترین و تاریک‌ترین وضعیت در جامعه اسرائیل منتقل خواهد کرد.
وی افزود: همانطور که می‌دانید صحبت از یک حزب افراطی نژادپرست و خطرناک است. بنا بر این من از شما می‌خواهم با واحد برنامه‌های درسی و مشارکت‌های خارجی در وزارت آموزش و پرورش تا زمانی که زیر نظر «آوی ماعوز» است، همکاری نکنید.
لاپید ادامه داد: مسئولیت سنگین محتوای آموزشی که فرزندان ما در مدارس خواهند آموخت، اکنون به عهده شماست. برای حفظ نظام آموزشی به عنوان یک نظام رسمی و لیبرال و برای اینکه مقامات محلی از حق خود برای شکل دادن به آموزش در داخل مرزهای خود استفاده کنند، شما باید امور را دروازه بانی کنید.
این موضع نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر پس از اعطای اختیار نظارت بر برنامه‌های درسی خارجی در مدارس اسرائیل به «آوی ماعوز» شخصیت راستگرای افراطی صورت می‌گیرد.
بنیامین نتانیاهو در واکنش به این اقدام لاپید گفت: لاپید، افسران ارتش اسرائیل و رؤسای حکومت‌های محلی را نافرمانی در مقابل دولت آینده ترغیب می کند.
گفتنی است که حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو توافقنامه‌ای را امضا کرده است که به موجب آن آوی ماعوز، موقعیتی در دولت تل آویو دریافت خواهد کرد. ماعوز رهبری حزب «نعوم» را بر عهده دارد که یک حزب ملی-مذهبی و مدافع تفسیر افراطی از قوانین مذهبی یهودیان است. امیدوارم از خبر نتانیاهو خواستار تمدید مهلت برای تشکیل کابینه شد راضی بوده باشید.

نتانیاهو خواستار تمدید مهلت برای تشکیل کابینه شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۹ ۰۲:۳۸:۰۷