نامه بسیج دانشجویی خطاب به استاندار لرستان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر نامه بسیج دانشجویی خطاب به استاندار لرستان به گزارش سوالات شرعی و احکام، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد خطاب به استاندار لرستان در پی صدرنشینی تورمی لرستان نامه‌ای را نوشت که متن آن به شرح زیر است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر زیویار
استاندار محترم لرستان
باسلام
بیماری مزمن تورّم اقتصادی، آن هم با میزان بالای ۴۰ درصد چندین سال است اقتصاد کشور و البته سرمایه اجتماعی حاکمیت را دچار معضلات اساسی کرده است.
در طرح نهضت ملی مسکن، لرستان در شمار آخرین استان‌ها قرار دارد
این پدیده اقتصادی به عنوان ملموس‌ترین مؤلفه اثر گذار بر زندگی روزمره مردم، معیشت و سفره آنان و نیز در نقش پیشران اصلی تولید نارضایتی عمومی در حال فعالیت پر دامنه می‌باشد.
لرستان صدر نشین یا در ردیف اولین‌های آمار تورم، بین استان‌های کشور بوده است جناب استاندار! عجیب آنکه در همه سال‌های اخیر، لرستان با حجم کوچک و حداقلی اش در اقتصاد کشور، علی رغم بهره مندی اندکش از بودجه عمومی و سهم ناچیزش از صنعت، تولید و خدمات عمومی کشور، صدر نشین یا در ردیف اولین‌های آمار تورم، بین استان‌های کشور بوده است.
قطعاً بحث مسکن و زمین نقش عمده‌ای در این صدرنشینی تورمی دارد، وضعیت قیمت زمین، مسکن و اجاره بها در خرم آباد و دیگر شهرستان‌ها در رقابت تنگاتنگ با کلان شهرهای گران و لوکس کشور است.
در بحث پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن، لرستان در شمار آخرین استان‌ها قرار دارد، برای موانع ادعایی همچون کمبود زمین گویا بنا نیست هیچ تدبیری در نظر گرفته شود.
جناب استاندار!
توقع مردم نجیب ما این نبوده که در کوتاه مدت همه معضلات حل شود، هرچند دو سال فرصت خدمت، زمان محدودی برای تغییر و اصلاح روندها و کارکردها نبوده و نیست، سخن آن است؛ وقتی نرخ افزایش قیمت اقلام مختلف کالایی در لرستان نسبت به دیگر مناطق کشور یکّه تازی می‌کند، چرا هیچ گونه تحرکی برای نظارت جدی تر بر قیمت‌ها و تغییر این وضعیت صورت نمی‌گیرد؟
چرا بی تفاوت و منفعل تنها نظاره گر و تماشاچی این وضعیت هستید؟
چرا حداقل در این وانفسای گرانی مسکن و اجاره بها در استان، که اجاره نشینان در بحرانی‌ترین حالت ممکن و پراسترس ترین شرایط زندگی روزمرّه به سر می‌برند، لرستانی‌ها از جنابعالی و تیم مدیریتی شما جِد و جَهد کافی و اقدامات عملی و فوری برای کاهش معضلات خود را نمی‌بینند؟ چرا صحنه بیرونی ماجرا اینگونه نمایش داده می‌شود، بی تفاوت و منفعل تنها نظاره گر و تماشاچی این وضعیت هستید؟
بیایید صریح و روشن به مردم استان پاسخ دهید با کدام منطق اقتصادی و البته حکمرانی، لرستان باید صدر نشین آمار تورم کشور باشد؟
اگر کم کاری در حوزه عملکردی منصوبان جنابعالی در دوساله اخیر صورت گرفته، که شواهد قطعی حکایت گر آن است، به کدام دلیل باید صندلی مدیریتی حضرات غیر قابل تغییر باشد؟
جناب دکتر زیویار!
سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی که به بهای خون هزاران شهید قطره قطره جمع گردیده است، چرا باید بازیچه مدیران کار نابلد، حداقلی و بیگانه با الفبای مدیریت اجرایی قرار گیرد؟
اگر توان گره گشایی از وضعیت مردم را ندارید روشن اعلام کنید
خواسته روشن ما اینست؛ اگر امکان و توان گره گشایی از وضعیت مردم در شرایط فعلی وجود ندارد، روشن و دقیق دلایل و موانع را مطرح کنید.
اگر کار جدی در حال رخ دادن است و نتایج ملموسش در دراز مدت نمایان خواهد شد، لطفاً به میدان بیایید آنچه را به انجام رسانده‌اید، به اطلاع مردم برسانید. هرچند لزوم طرح‌های کوتاه مدت برای عبور کم آسیب تر از شرایط کنونی توقعی بجا و حداقلی است.
اگر با فرا واقعیت دیگری مواجهیم؛ مسأله کم کاری و کار نابلدی است، درنتیجه امیدی به تغییر ریل و تحوّل در فضای مدیریت اجرایی استان و گره گشایی از امورات لرستان نیست، لاجرم وظیفه و تکلیف شرعی و دینی همگان مشخص است، که باید در پِی چه مطلوبی گام برداریم.
و السلام علی من اتبع الهدی امیدوارم از خبر نامه بسیج دانشجویی خطاب به استاندار لرستان راضی بوده باشید.

نامه بسیج دانشجویی خطاب به استاندار لرستان  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۸ ۰۲:۳۷:۰۸