ناتو: سوئد و فنلاند باید همکاری با ترکیه را افزایش
دهند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ناتو: سوئد و فنلاند باید همکاری با ترکیه را افزایش
دهند
به گزارش سوالات شرعی و احکام، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در گفتگو با تلویزیون دولتی سوئد «اِس وی تی» از سوئد و فنلاند خواست تا با کشورهای عضو این سازمان به ویژه ترکیه در مقابله با تروریسم همکاری کنند.
دبیرکل ناتو در این باره گفت: سوئد و فنلاند باید همکاری خود را با ترکیه در مبارزه با گروه تروریستی پ ک ک و امثال آن افزایش دهند.
استولتنبرگ با اشاره به اینکه دو کشور باید قوانین خود را علیه این گروه‌های تروریستی تشدید کنند، گفت: از آنجایی که ترکیه بیش از همه در معرض حملات تروریستی قرار دارد، این کشور نگران این موضوع است و باید نگرانی های آنکارا درک شود.
وی همچنین درباره «عملیات ضد تروریستی پنجه- شمشیر» که توسط ترکیه به بهانه پایان دادن به تروریسم در شمال عراق و سوریه آغاز شد، گفت: دیدگاه‌های کشورهای ناتو در مورد گروه‌های تروریستی متفاوت است و ترکیه حق دارد از خود در برابر این گروه‌ های تروریستی دفاع کند.
ینس استولتنبرگ که در نشست مجمع پارلمانی ناتو صحبت می‌کرد، افزود: جنگ روسیه علیه اوکراین می‌تواند بر روی میز مذاکره پایان یابد؛ اما تنها بر اساس شرایط قابل قبول اوکراین؛ چون پیروزی روسیه و ولادیمیر پوتین غیر قابل قبول است.
ماه گذشته «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود که تا زمانی که تمام وعده‌ های داده شده به آنکارا محقق نشود، این کشور به مواضع مخالف خود در مورد پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو پایبند خواهد ماند و به مخالفت خود با عضویت این دو کشور در ناتو ادامه خواهد داد.
در همین ارتباط، «سنا مارین» نخست وزیر فنلاند چندی پیش از دولت‌های مجارستان و ترکیه خواست تا درخواست سوئد و فنلاند در جهت عضویت در ائتلاف نظامی ناتو را هر چه زودتر تأیید کنند.
نخست وزیر فنلاند در یک کنفرانس خبری مشترک با دیگر سران کشورهای شمال اروپا گفت: اکنون تمامی نگاه‌ها معطوف به مجارستان و ترکیه است. ما منتظر هستیم تا این کشورها درخواست‌های ما را تصویب کنند. تصور می‌کنم مهم است که این کار ترجیحاً هر چه زودتر اتفاق بیفتد.
نخست وزیران فنلاند و سوئد در ماه‌های گذشته اعلام کردند که هر دو کشور همزمان با هم عضو ناتو خواهند شد. با آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین (در ۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۰) دو کشور سوئد و فنلاند درخواست رسمی عضویت در ناتو را ارائه دادند که پس از کش و قوس‌های فراوان و مخالفت‌های ترکیه، سرانجام ترکیه و سران ناتو اوایل تیر ماه به پیوستن این دو کشور به این سازمان نظامی موافقت کردند و روند تصویب عضویت این دو کشور به ناتو در پارلمان‌های کشورهای عضو ناتو آغاز شد.
ترکیه موافقت خود با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را منوط به پذیرش شروط خود در زمینه مبارزه با تروریسمِ مورد نظر آنکارا از سوی این دو کشور کرده است. امیدوارم از خبر ناتو: سوئد و فنلاند باید همکاری با ترکیه را افزایش
دهند
راضی بوده باشید.

ناتو: سوئد و فنلاند باید همکاری با ترکیه را افزایش
دهند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۲ ۰۲:۴۲:۴۹