مکرون: از عادی سازی روابط میان ایروان و باکو حمایت می
کنم

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مکرون: از عادی سازی روابط میان ایروان و باکو حمایت می
کنم
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از ریانووستی، کاخ الیزه روز شنبه گزارش داد که «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با «الهام علی اف»، رئیس جمهور آذربایجان، آمادگی خود را برای حمایت از عادی سازی روابط میان باکو و ایروان اعلام کرد.
این خبر پس از آن اعلام شد که رئیس جمهور فرانسه روز شنبه با رئیس جمهورآذربایجان تلفنی گفتگو کرد.
کاخ الیزه در بیانیه خود افزوده است: «ماکرون بر آمادگی کامل فرانسه برای حمایت از روند عادی سازی روابط بین دو کشور و جستجوی راه حل سیاسی در منطقه که به برقراری صلح اجازه دهد، تاکید کرد.»
دو هفته پیش، اظهارات ماکرون درباره مناقشه قره باغ با واکنش تند جمهوری آذربایجان مواجه شد و باکو فرانسه را به جانبدای یکطرفه از ارمنستان متهم کرد. در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در آن زمان آمده بود که اظهارات مغرضانه رئیس جمهور فرانسه علیه باکو تنها برای مخاطبان داخلی این کشور و در حمایت آشکار از ارمنستان بوده و غیرقابل قبول است. در این بیانیه آمد کهماکرون، رئیس جمهور کشوری است که در مورد اشغال نزدیک به ۳۰ ساله اراضی جمهوری آذربایجان از سوی ارمنستان، نقض فاحش حقوق شهروندان جمهوری آذربایجان و بی توجهی ارمنستان به اصول اساسی حقوق بین‌الملل مطلبی نگفته است.
بر اساس این گزارش، رئیس جمهور فرانسه پیشتر در مصاحبه تلویزیونی ادعا کرده بود که روسیه از مناقشه قره باغ در تلاش برای بی‌ثبات کردن و ایجاد بی‌نظمی در قفقاز جنوبی برای «تضعیف و تفرقه انداختن بین همه» استفاده می‌کند. ماکرون مدعی شد که روسیه به وضوح بازی جمهوری آذربایجان را با همدستی ترکیه پیش برد.
به گزارش ترند نیوز، در بیانیه باکو آمده است، متأسفانه ماکرون در مورد عدم پایبندی ارمنستان به بیانیه سه جانبه و همچنین در مورد سیاست خطرناک مین‌گذاری در اراضی آزاد شده جمهوری آذربایجان سکوت می‌کند. علی‌رغم ابتکار رئیس جمهور فرانسه برای ایفای نقش میانجی در عادی سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اظهارات تازه ماکرونعلیه آذربایجان باعث ایجاد تردید جدی شده است.
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد، اتهامات یکجانبه و بی‌اساس فرانسه در پس زمینه تلاش جمهوری آذربایجان برای تضمین صلح، ثبات و توسعه منطقه و نیز عادی سازی روابط بر اساس اصول حقوق بین الملل، زمینه را برای بازنگری در تلاش‌های میانجیگرایانه فرانسه فراهم می‌کند. امیدوارم از خبر مکرون: از عادی سازی روابط میان ایروان و باکو حمایت می
کنم
راضی بوده باشید.

مکرون: از عادی سازی روابط میان ایروان و باکو حمایت می
کنم  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۳ ۰۲:۳۷:۵۹