مکتب آرمان ادامه دارد/یادبود شهید علی وردی در
اکباتان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مکتب آرمان ادامه دارد/یادبود شهید علی وردی در
اکباتان
سوالات شرعی و احکام؛ گروه مجله: چند روزی است که خبر شهادت طلبه جوان بسیجی بین مردم ایران پیچیده است. از انتشار فیلم شکنجه اش آغاز شد. داغی ماجرا آنجا بود که با شکنجه او را تحت فشار قرار می دهند که به مقدسات و ولایت فقیه توهین کند. مظلومیت شهادتش باعث می شود که در فضای مجازی هشتگ بزنند و داستان «وای از غمی که تازه شود با غمی دگر» بعد از شهدای شاهچراغ که در حمله تروریستی داعش به شهادت رسیدند، قلب داغدار مردم را برنجاند.
از آنجایی که حادثه در محل شهرک اکباتان تهران رخ داده بود، مراسم یادبودی برای این شهید بزرگوار در این منطقه در تاریخ ۹ ابان ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۹ تدارک دیده شده بود. البته تمام صندلی های مراسم در ساعت ۱۸:۳۰ پر شده بود و مردم برای حضور در مراسم روی زمین نشستند. هر چه به زمان اغاز مراسم نزدیک می شد جمعیت زیادتر می شد.

اکباتان
ظهیر قربان کریمی مسئول دارالقرآن شهرک اکباتان در مورد این مراسم به خبرنگار سایت احکام گفت: «از شش روز قبل که این خبر اعلام شد و به گوش همه رسید که چنین اتفاق وحشتناکی برای یک طلبه بسیجی در شهرک اکباتان افتاده است، تمام مردمی که در مساجد و مکان های مختلف این شهرک در مراسم مذهبی شرکت می کنند و فعال هستند؛ غمی بین شان افتاده است. این اتفاق به نام مردم و محله اکباتان داشت منتشر می شد، به این فکر افتادیم.

از نظر ما عده ای که این کار را کردند، افرادی بودند که حقوق و مواجب بگیر فتنه گرهایی هستند که چشم دیدن این مردم و زندگی آنها را ندارند و دنبال این بودند که یک اسمی روی اکباتان بگذارند و می خواستند این ننگ را به نام اکباتان بزنند.
دو روز است که به صورت جدی به این فکر افتادیم که برای تجلیل از این شهید بزرگوار و اعلام برائت از چنین افرادی در شهرک اکباتان مراسمی را برگزار کنیم. من از سال ۶۸ ساکن این منطقه هستم و از طرف همه اهالی می توانم این حرف را بزنم که همه اقشار اکباتان از این اتفاق منفورند و با چنین حرکاتی به شدت مخالفند.

شاید برای خیلی ها جالب باشد که بدانند این مطالبه برای برگزاری چنین مراسمی از سوی چه افرادی به ما می شد. ادم هایی که اگر با ظاهرشان قضاوت شوند اصلاً به ذهن خطور نمی کند که ایشان هم چنین مسئله ای را خواستند.
مکان برگزاری
اینجا مکانی است که شهید مظلوم را گرفتند و او را شکنجه کردند. ما در محل مقتل شهید علی وردی هستیم. این شهید گمنام هم که روبه روی مقتل شهید علی وردی است، ده-دوازده سال است که اینجاست. تصمیم گرفتیم مراسم یادبود را در مسجد و حسینیه و… نگیریم. به جایش اینجا باشد که هم مقبره شهید گمنام است و هم محل شهادت شهید بزرگوارمان شهید علی وردی. ای کاش می شد که مردم در ایام عادی خودشان بیایند اینجا و آدم هایی که در این مکان به زیارت شهید گمنام می آیند را مشاهده کنند. کم حجاب و بی حجاب و باحجاب ندارد. همیشه این شهدا زائر دارند.

در زمان قرائت قرآن کریم و آغاز مراسم بود که دکتر بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در میان مردم دیده شد. البته حضور ایشان کاملاً غیررسمی و خارج از عرف معمول حضور مسئولین در مراسم های مشابه بود. ایشان در جمع مردم حضور داشتند و به شنیدن صحبت های آنان مشغول بودند. چیزی که توجه حضار را بیشتر به خود جلب کرد این بود که حتی در بخشی از مراسم دکتر بهادری روی جدول کنار خیابان نشستند و به صدای سخنران گوش می دادند. بدون تشریفات متعارف.

دیدار دکتر بهادری جهرمی با پدر شهید علی وردی

بعد از زیارت شهید گمنام در محل و گفتگوی صمیمانه با سعید حدادیان هم تا انتهای مراسم در بین مردم بودند و بدون تشریفات خاصی هم شنونده بودند و هم پاسخگو.

مکتب آرمان
حجت الاسلام سید علیرضا حسینی در این برنامه گفت: «در جریان شهادت حاج قاسم سلیمانی کاری کردیم که بچه های ما هم حتی داد می زدند: «من هم یک سردار سلیمانی هستم» تا جایی که دشمن اعلام کرد: «شهید سلیمانی برای ما خطرناک تر از سردار سلیمانی است.» همانطور هم ما در مورد شهید آرمان علی وردی رفتار می کنیم. چون مکتب حاج قاسم شکل گرفت. امشب هم همین می شود.

مکتب شهید آرمان باید شکل بگیرد. نام شهید آرمان به عنوان کسی که زیر شکنجه بود اما حاضر نشد به مقدسات و ولایت فقیه خودش دشنام بگوید باید جاودان شود. امام خمینی (ره) گفت: «بکشید ما را. ملت ما بیدارتر می شود.» و این بیداری باعث شد که با شکنجه و شهادت یک جوان ۲۱ ساله در این مکان، همه مردم امشب اینجا جمع شدند تا بگویند همه ما آرمان هستیم.»

در انتهای برنامه حاج سعید حدادیان به مدیحه سرایی پرداخت و در حضور پدر بزرگوار طلبه شهید آرمان علی وردی روضه علی اکبر (ع) را خواند. از بی پیراهن بودنش گفت و شبیه اباعبدالله شدنش. از صورت کبودش گفت و مادر شهید که در خداحافظی آخر به پسرش داشت می گفت: «غریب گیر آوردنت.»

در آخر هم لبیک گفتند. لبیک به حیدر کرار. لبیک به حسین مظلوم. لبیک به زینب کبری و لبیک به صاحب الزمان. و با «لبیک یا خامنه ای» بیعتشان را تجدید کردند.

این مراسم تا ساعت ۲۱ داشت و تقریباً ۷ هزار نفر در این برنامه حضور یافتند. امیدوارم از خبر مکتب آرمان ادامه دارد/یادبود شهید علی وردی در
اکباتان
راضی بوده باشید.

مکتب آرمان ادامه دارد/یادبود شهید علی وردی در
اکباتان  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۱ ۰۲:۴۲:۵۶