موافقت آمریکا با فروش تسلیحات ۳.۷۵ میلیارد دلاری به
لهستان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر موافقت آمریکا با فروش تسلیحات ۳.۷۵ میلیارد دلاری به
لهستان
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از موافقت وزارت خارجه این کشور با فروش تانک های آبرامز و تجهیزات نظامی به لهستان به ارش ۳.۷۵ میلیارد دلار خبر داد.
بر اساس این گزارش، پنتاگون معتقد است که این تجهیزات نظامی توانمندی لهستان برای مقابله با تهدیدات کنونی و آینده را تقویت خواهد کرد.
دولت آمریکا این قرارداد را به کنگره این کشور اطلاع داده و قانونگذاران ۳۰ روز برای بررسی این قرارداد احتمالی زمان دارند.
لهستان که پیش از این چند صد تانک از نوع تی -۷۲ را به اوکراین ارسال کرده است قصد دارد ۱۱۶ تانک کارکرده از نوع آبرامز را از ایالات متحده آمریکا خریداری نماید.
این در حالی است که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان روز دوشنبه در خصوص تمایل گرجستان برای الحاق به پیمان ناتو اعلام کرد که لهستان، از تمایل گرجستان برای عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو حمایت می کند.
برخی کشورهای اروپایی از جمله سوئد و فنلاند جنگ میان روسیه و اوکراین را بهانه قرار داده و برای عضویت در ناتو گام برداشته اند. اقدامی که به تشدید تنش های بیشتر در بحبوحه جنگ در اوکراین منجر شده است.
«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: گسترش بیشتر ناتو پاسخ جبرانی از روسیه دریافت خواهد کرد. روسیه آماده است در صورت آمادگی غرب به بحث تضمین های امنیتی بازگردد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه در این باره ادامه داد: مسکو تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که توافقات در مورد منطقه امنیتی در اطراف نیروگاه هسته‌ ای (زاپروژیا) تا پایان سال حاصل می شود. دستیابی به توافق به مسکو بستگی ندارد، این به کی یف و متولیان آن بستگی دارد. امیدوارم از خبر موافقت آمریکا با فروش تسلیحات ۳.۷۵ میلیارد دلاری به
لهستان
راضی بوده باشید.

موافقت آمریکا با فروش تسلیحات ۳.۷۵ میلیارد دلاری به
لهستان  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۷ ۰۲:۴۱:۵۶