مقام شفاعت یکی از شئون و منزلت حضرت معصومه(س) است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مقام شفاعت یکی از شئون و منزلت حضرت معصومه(س) است به گزارش خبرنگار سایت احکام، آیت الله محمد مهدی میرباقری شامگاه جمعه در مراسم شب رحلت شهادت گونه حضرت معصومه (س) که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: یکی از شئون حضرت معصومه (س) مقام شفاعت آن حضرت است و در زیارتنامه حضرت معصومه (س) که از امام رضا (ع) نقل شده، آمده یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه، که این مقام شفاعت بسیار مهم است.
استاد حوزه علمیه قم افزود: مقام شفاعت در اختیار رسول الله است و در روایت داریم کار در صحنه قیامت بسیار سنگین می شود و همه اهل محشر به اضطراب می افتند و همه انبیا امت خود را به رسول الله ارجاع می دهند و حضرت همراه با جمعیت به سمت باب الرحمان می آیند که درب عام برای عبور همگان است.
آیت الله میرباقری گفت: شفاعت قیامت بعد از دستگیری در دنیا است و زمانی انسان ها وارد بهشت می‌شوند که از هرگونه بدی و زشتی پاک شده باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: طهارت در دنیا مقدمه شفاعت روز آخرت است و کسانی که در این دنیا با پیامبر همراه نمی شوند در آخرت نیز به شفاعت نمی رسند.
وی عنوان داشت: در روایتی آمده‌پیامبر (ص) فرمود شفاعت من برای اهل کبائر است و کسی که مرتکب گناه کبیره است او را بهشتی می‌کنم.
استاد حوزه علمیه قم گفت: کسی که اسلام غدیری دارد دین او مورد پسند خداوند است و مومن نسبت به گناه بی مبالات نیست هر چند در عین مراقبت ممکن است گناه کبیره ای از او سر بزند و این گناه لغزش اوست و شفاعت حضرت در روز محشر از این افراد برای رفع آلودگی ها است.
رسول‌الله می فرماید من افراد دارای گناهان کبائر را شفاعت می‌کنم
آیت الله میرباقری گفت: خیلی وقت ها ما در عقاید افراط و تفریط داریم، برخی از ادیان به این امر اعتقاد ندارند که گناهان بزرگ بخشیده می شود در حالی که رسول‌الله می فرماید من افراد دارای گناهان کبائر را شفاعت می‌کنم.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: وقتی پیامبر از مومنان شفاعت می کنند، به مومنین نیز اجازه شفاعت از چند نفر داده می شود تا از این مرحله سخت عبور کنند.
وی با بیان اینکه انبیا الهی در دنیا می بایست افراد را از آلودگی ها تطهیر کنند افزود: این کار سختی است و به همین دلیل خداوند از انبیا تعهد می گیرد و نبوت نیز به کسانی داده می شود که با محبت الهی مردم را هدایت می کنند و در این مسیر سختی های بسیاری را متحمل می شوند.
آیت الله میرباقری افزود: گاهی یک پیامبر ۹۵۰ سال صبر می کند تا فردی را که استعداد هدایت دارد به مسیر اصلی باز گردد و در ادامه دعا می کند تا مابقی از بین بروند.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در قرآن در خصوص سختی های جنگ احد مواردی آمده که این سختی ها برای تطهیر بوده است و گاهی کار بر اطرافیان آنقدر سخت می شد که رها می کردند و از مسیر پیروزی خارج می شدند.
باید در این دنیا بهشتی شد تا بتوان وارد بهشت شد
وی عنوان داشت: انبیا دست ما را می گیرند و از همین دنیا ما را به وادی بهشت سوق می دهند که البته این مسیر آسان نیست و باید در این دنیا بهشتی شد تا بتوان وارد بهشت شد.
آیت الله میرباقری با بیان اینکه انبیای الهی می خواهند ما را در این دنیا به بهشت هدایت کنند افزود: انبیا در در این عرصه سختی های فراوانی متحمل می شوند که شب بیداری برای دریافت رزق الهی به امت از جمله آنان بوده و در وسط بلاها بودند و بهشت رفتن نیازمند تحمل سختی ها است. امیدوارم از خبر مقام شفاعت یکی از شئون و منزلت حضرت معصومه(س) است راضی بوده باشید.

مقام شفاعت یکی از شئون و منزلت حضرت معصومه(س) است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۵ ۰۲:۳۷:۵۹