مقام سعودی: نفت سلاح نیست و ریاض به آن نگاه سیاسی
ندارد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مقام سعودی: نفت سلاح نیست و ریاض به آن نگاه سیاسی
ندارد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از الجزیره، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در گفتگو با شبکه فاکس نیوز مدعی شد: ما نفت و تصمیمات مربوط به آن را سیاسی نمی کنیم و نفت سلاح نیست.
بر اساس این گزارش، الجبیر افزود: به عقیده ما نفت کالای مهمی برای اقتصاد جهان است که ما منفعت زیادی در آن داریم.
این مقام سعودی گفت: این فکر که عربستان برای ضرر رساندن به ایالات متحده دست به کاهش تولید نفت زده است، صحیح نیست.
الجبیر ادامه داد: رابطه بین ایالات متحده و عربستان یک رابطه راهبردی است که بر ائتلاف و شراکت استوار است.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت موسوم به اوپک، روز چهارشنبه اعلام کرد که تولیدات روزانه خود را ۲ میلیون بشکه (۲ درصد عرضه جهان) کاهش خواهد داد. عربستان سعودی به عنوان رهبر غیررسمی این سازمان مدعی شده که برای پاسخ به افزایش نرخ بهره در غرب و اقتصاد تضعیف شده جهان، این اقدام ضروری بوده است.
ریاض همچنین انتقادات درباره همدستی با روسیه به منظور افزایش قیمت نفت را رد کرده است.
غرب روسیه را متهم می‌کند که از انرژی به عنوان سلاح استفاده کرده و باعث ایجاد بحرانی در اروپا شده که می‌تواند باعث سهمیه بندی گاز و برق در زمستان امسال شود.
برخی تحلیلگران گفته‌اند که افزایش قیمت نفت همگام با کاهش چشمگیر تولید این محصول می‌تواند در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، خشم جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را برانگیزد.
پیش‌بینی بانک جی‌پی مورگان‌چِیس نشان می‌دهد که واشنگتن اقدامات متقابلی از جمله آزادسازی بیشتر ذخایر نفت را در دستور کار قرار خواهد داد. امیدوارم از خبر مقام سعودی: نفت سلاح نیست و ریاض به آن نگاه سیاسی
ندارد
راضی بوده باشید.

مقام سعودی: نفت سلاح نیست و ریاض به آن نگاه سیاسی
ندارد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۰۸ ۰۲:۳۸:۴۹