مقامات امنیتی روسیه و ویتنام بر گسترش همکاری ها تاکید
کردند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مقامات امنیتی روسیه و ویتنام بر گسترش همکاری ها تاکید
کردند
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، رؤسای امنیتی روسیه و ویتنام درباره وضعیت جهان از جمله موضوع اوکراین گفتگو کردند. این خبر را سرویس مطبوعاتی شورای امنیت روسیه اعلام کرد و گفته است: «نیکولای پاتروشف»، دبیر این شورای و «تو لام»، وزیر امنیت عمومی ویتنام روز دوشنبه در مسکو رایزنی‌های امنیتی داشتند.
گفته شده آنها به ویژه در مورد وضعیت و تحولات بین المللی از جمله در منطقه آسیا و اقیانوسیه و اوکراین تبادل نظر کردند.
دو طرف همچنین طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه را بررسی کردند و در این دیدار تمرکز ویژه ای بر همکاری بین سازمان‌های امنیتی و خدمات ویژه دو کشور بود.
براساس گزارش منابع روسی، در این رایزنی و دیدار، نمایندگان وزارتخانه‌ها و آژانس‌های مختلف فدراسیون روسیه و جمهوری سوسیالیستی ویتنام نیز شرکت داشتند.
روابط ویتنام و روسیه طی دو سال گذشته روند رو به رشدی داشته است و سال گذشته مقامات سیاسی، امنیتی و نظامی دو کشور دیدارهای متعددی را دنبال کردند. از جمله «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سایت احکامماه سال گذشته طی سخنانی از توافق کشورش با ویتنام برای توسعه شراکت استراتژیک با این کشور خبر داده بود. بر اساس این گزارش، لاوروف که این خبر را در جریان برگزاری کنفرانس خبری پس از گفتگو با همتای ویتنامی خود مطرح می‌کرد، گفت: ما بر نیت متقابل برای تقویت ساختارمند مشارکت استراتژیک جامع بین کشورهای خود، بر اساس سنت‌های دوستی، همبستگی و حمایت متقابل، تأیید کردیم.
وی همچنین افزود: ما از انجام گفتگوهای سیاسی معنادار و متداول در قالب نشست و سطوح بالا که همچنان علیرغم شیوع کرونا ادامه دارند، استقبال کردیم. وزیر خارجه روسیه همچنین در خصوص حجم تجاری موجود میان دو کشور گفت: حجم تجاری ما، سال گذشته ۱۵ درصد و در بازه زمانی ژانویه تا جولای امسال، ۲۴ درصد دیگر افزایش یافت. در کنار این، ما فرصت‌هایی را برای اصلاح عدم تراز در تجارت متقابل با روش‌های مختلف از جمله حضور بیشتر صادرکنندگان روسی در بازار ویتنام در نظر گرفتیم. لازم به ذکر است، دو طرف در این دیدار در خصوص روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه اعلام کردند که توافقنامه تجارت آزاد اتحادیه اروپا با ویتنام به طور قابل توجهی باعث افزایش گردش تجاری میان روسیه و ویتنام می‌شود. امیدوارم از خبر مقامات امنیتی روسیه و ویتنام بر گسترش همکاری ها تاکید
کردند
راضی بوده باشید.

مقامات امنیتی روسیه و ویتنام بر گسترش همکاری ها تاکید
کردند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۲ ۰۲:۴۱:۰۲