مغولستان تحقیق درباره اختلاس بزرگ را کلید زد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مغولستان تحقیق درباره اختلاس بزرگ را کلید زد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از اسپوتنیک، «گومبوجاو زندانشاتر»، رئیس پارلمان مغولستان، روز چهارشنبه با اعلام آغاز تحقیقات پیرامون اختلاس در صادرات زغال سنگ اعلام کرد که تحقیقات پارلمانی مرتبط با سرقت زغال سنگ به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و سپس جلسات عمومی با حضور رسانه‌ها و شهروندان برگزار خواهد شد.
«اوخنااگیین خورلسوخ»، رئیس جمهور مغولستان نیز اوایل روز گذشته از وزرای کابینه و سازمان‌های مجری قانون خواسته بود تا مقامات دخیل در اختلاس زغال سنگ را شناسایی کرده و با معترضان ارتباط برقرار کنند. وی ادامه داد: «ظرف ۱۴ روز بازرسی از افراد مرتبط با دزدی زغال سنگ انجام می‌شود و مطالبات جوانان برای اطلاع از قیمت زغال سنگ و تفاوت قیمت‌ها پس از بازرسی اعلام می‌شود و کمیته موقت ایجاد می‌کنیم. بر اساس نتایج بازرسی، تمام اطلاعات به سازمان‌های مجری قانون ارائه خواهد شد. ما آماده کار شفاف هستیم.»
«داشزگوه آماربایاسگلان»، مسئول دبیرخانه دولت مغولستان پیشتر گفته بود که حدود ۱۵ مقام از جمله نمایندگان دولت، وزارتخانه‌ها و ادارات تحت بازجویی قرار دارند.
چندین هزار معترض در چند روز گذشته با برپایی تظاهرات در نزدیکی کاخ دولت در اولان باتور، پایتخت مغولستان، اعتراض کردند. این ناآرامی‌ها با گزارش‌هایی در مورد یک طرح اختلاس گسترده مرتبط با صادرات زغال سنگ به چین آغاز شد. مغولستان حدود ۸۶ درصد از صادرات خود را به چین ارسال می‌کند. بیش از نیمی از صادرات مغولستان به چین، زغال سنگ است.
معترضان مغولستان از اقتصاد بیمار این کشور ناامید هستند و تورم در پی حمله روسیه به اوکراین به ۱۵.۲ درصد افزایش یافته است. پیشتر در اواسط ماه نوامبر یعنی حدود یک ماه پیش، مقام مبارزه با فساد مغولستان اعلام کرده بود که بیش از ۳۰ مقام از جمله مدیر عامل شرکت دولتی استخراج زغال سنگ به دلیل اختلاس تحت بازجویی قرار دارند.
افشاگران فساد و اختلاس در مغولستان گفته‌اند که که مقامات دولتی و گمرک، کامیون‌های بارگیری شده با زغال سنگ را به عنوان کالاهای صادراتی ثبت نکرده‌اند، بلکه به عنوان خودروهای مسافربری معمولی، زمانی که آنها از مرز به چین عبور کرده‌اند، ثبت کرده‌اند و از این طریق پول‌های کلانی را اختلاس کرده‌اند. «دورژاند توگمید»، نماینده مجلس مغولستان با افشای ابعادی از فساد در صادرات زغال سنگ این کشور در نشستی مطبوعاتی در پارلمان گفت: «۶.۴ میلیون تن زغال سنگ صادراتی توسط مقامات گمرک مغولستان ثبت نشده است، اما از سال ۲۰۱۳ توسط گمرک چین ثبت شده است.» امیدوارم از خبر مغولستان تحقیق درباره اختلاس بزرگ را کلید زد راضی بوده باشید.

مغولستان تحقیق درباره اختلاس بزرگ را کلید زد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۸ ۰۲:۳۸:۰۶