معادن بلاتکلیف آذربایجان غربی تعیین تکلیف می شوند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر معادن بلاتکلیف آذربایجان غربی تعیین تکلیف می شوند به گزارش خبرنگار سایت احکام، عبدالحمید سرتیپی عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی استان، افزود: خروج مواد معدنی بصورت خام از استان در آینده موجب رکود معادن استان خواهد شد و برای جلوگیری از این اتفاق و رسیدن به توسعه اقتصادی کلان و ایجاد ارزش افزوده برای مواد معدنی استان باید سرمایه گذاری در حوزه فرآوری مواد و صنایع معدنی مرتبط رونق یابد و این سرمایه گذاری ها باید بطور عملی تأثیر خود را در اشتغالزایی و ثروت آفرینی نشان دهند.
وی با اشاره به تعیین تکلیف معادن بلاتکلیف استان در ماه‌های آتی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل صمت استان تعیین تکلیف معادن بلاتکلیف هست که چندین سال می‌باشد که در دست اشخاص حقیقی و حقوقی می‌باشند و نسبت به فعال سازی کامل و ایجاد زنجیره استخراج و فرآوری مواد در استان اقدامی نکرده اند.
سرتیپی با اشاره به احداث و راه اندازی ۳ واحد بزرگ تولیدی صنعتی در حوزه فرآوری مواد معدنی در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳ واحد بزرگ تولیدی صنعتی فعال در حوزه فرآوری مواد معدنی سیلیس در استان وجود دارد که با فعالیت این واحدها اتفاقات خوبی در راستای جلوگیری از خام فروشی ماده معدنی سیلیس و دیگر مواد معدنی مورد نیاز این واحدها و ایجاد اشتغال مستقیم در استان رقم خورده و خواهد خورد.
وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی ۱۹ معدن سیلیس وجود دارد که این معادن باید در تأمین مواد اولیه مورد نیاز ۳ واحد تولیدی صنعتی فعال در حوزه تولید شیشه و سیلیکون متال اهتمام داشته باشند تا این واحدها در تأمین اولیه خود با مشکل مواجه نشوند.
سرتیپی عنوان کرد: ظرفیت‌ها و فرصت‌های قابل سرمایه گذاری استان در حوزه معادن و صنایع معدنی بایستی به صورت علمی و توجیه دار بودن این فرصت‌ها از لحاظ اقتصادی برای سرمایه گذاران تشریح شود.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان غربی از دیرباز با دارا بودن ذخایر غنی طلا و مواد معدنی فلزی جزو استان‌های طلایی و معدنی کشور محسوب می‌شود ولی متأسفانه با عنایت به وجود معادن متعدد در استان این حوزه نتوانسته آنچنان در توسعه اقتصادی استان تأثیر گذار باشد.
وی افزود: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های کلان اداره کل صمت استان استفاده بهینه از ظرفیت‌های معدنی استان با ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی و زنجیره تأمین مواد اولیه مورد نیاز این واحدها می‌باشد.
سرتیپی تصریح کرد: هم مرزی استان با ۳ کشور آسیایی و اروپایی و وجود مواد معدنی متعدد در استان یکی از فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری در استان می‌باشد، سرمایه گذاری در استان باید به گونه‌ای باشد که در توسعه اقتصادی و زندگی مردم استان تأثیر گذار باشد و برای رسیدن به این هدف باید همراه با سرمایه گذاری در استخراج معادن استان صنایع و دانش مرتبط نیز بصورت زنجیره‌ای در استان احداث شود. امیدوارم از خبر معادن بلاتکلیف آذربایجان غربی تعیین تکلیف می شوند راضی بوده باشید.

معادن بلاتکلیف آذربایجان غربی تعیین تکلیف می شوند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۸ ۰۲:۴۰:۱۴