معادن اولویت درآمدزایی دولتی در کردستان هستند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر معادن اولویت درآمدزایی دولتی در کردستان هستند به گزارش خبرنگار سایت احکام، ارسلان ازهاری روز پنج شنبه در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: در آستانه تدوین برنامه هفتم امیدواریم در صورت ابلاغ دستورالعمل‌های مربوطه جلساتی در این زمینه داشته باشیم.
وی افزود: با استناد به قوانین برنامه‌های توسعه‌ای، کلیه استان‌ها باید بتوانند با ظرفیت سازی در حوزه استفاده درآمد، درآمد خود را کسب نمایند و در این راستا اولویت ما در حوزه معادن است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان بیان کرد: باید در سنوات آینده تمامی امکانات بالقوه خود را بالفعل کنیم و هزینه‌های استان را از محل درآمد خود تأمین کنیم.
ازهاری گفت: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی ارتباط و تعامل بهتری با سازمان دیوان محاسبات و سازمان بازرسی استان کردستان داشته باشند.
وی بیان کرد: ابلاغ قانون بودجه در سازمان برنامه و بودجه استان مورد بررسی قرار گرفت و همه ما در تمامی بندها باید مورد بازخواست قرار بگیریم.
ازهاری خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات باید وظایف سازمان‌ها را اعلام و قبل از پایان سال در جلسات مختلف از آنها گزارش گرفته می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان اظهار داشت: با ۹۱ دستگاه اجرایی و شهرداری‌ها تعامل داریم و با توجه به اینکه عمده تخصیص‌ها در روزهای پایانی سال اعمال می‌شود اما از ۲ هزار میلیارد تومان حداقل هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اوایل سال تا آخر شهریور هزینه شده است.
وی عنوان کرد: با پیگیری و تلاش‌های فراوان همه مسئولان خوشبختانه از رقم ۲ هزار و ۶۴ میلیارد تومان در مجموع ۱۶۶ میلیارد تومان آن برگشت داده شد و سطح جذب این اعتبار بیش از ۹۹ درصد بوده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان با ذکر اینکه استاندار کردستان ملاک ارزیابی دستگاه‌های اجرایی را جذب اعتبارت تملک دارایی می‌داند و بسیار بر روی اعتبارات برگشتی حساس است، بیان کرد: در حال رصد مقدار ۱۶۶ میلیارد اعتبار برگشتی از برخی دستگاه‌های اجرایی هستیم.
ازهاری افزود: برخی از دستگاه‌ها مانند مراکز آموزش عالی، دانشگاه کردستان، دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری به استناد قانون می‌توانند وجوه را منتقل و از محل اعتبارات ابلاغی، مانده اعتبارات را هزینه کنند اما امکان برگشت ندارند.
وی بیان کرد: فروش اموال مازاد منقول و غیر منقول دستگاه‌های اجرایی طبق قانون باید انجام شود و در بحث تبصره ۱۸ بخشی از منابع باید از اموال مازاد تأمین شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان عنوان کرد: تکلیف پروژه‌های نیمه تمام از این منابع استفاده و هر دستگاه اجرایی که پروژه جدیدی را شروع کند باید طبق کمیسیون ماده ۲۱ اعمال شود و از اعتبارات استانی و ملی بابت پروژه جدید اعتباری نخواهد داشت.
ازهاری گفت: از دیدگاه سازمان برنامه و بودجه شروع هر پروژه‌ای از محل منابع داخلی و فروش اموال دستگاه است.
وی بیان کرد: سال گذشته به پرسنل چند دستگاه اجرایی نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان پول نقد داده شده است و کل تخصیص نقدی قابل پرداخت برای حقوق پرسنل در شش ماهه اول سال ۳۸ میلیارد تومان بوده است که ۱۵ میلیارد تومان یعنی ۴۹ درصد پرداخت شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان خاطر نشان کرد: هر دستگاه اجرایی که پرسنل طرحی دارد برای پرداخت حقوق آنها باید از فروش اموال خود تأمین شود چرا که اعتبارات استانی کشش این مقدار را ندارد.
ازهاری گفت: به استناد طرح ۲۱ ضوابط اجرایی بودجه امسال باید پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان نیز از محل فروش اموال است. امیدوارم از خبر معادن اولویت درآمدزایی دولتی در کردستان هستند راضی بوده باشید.

معادن اولویت درآمدزایی دولتی در کردستان هستند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۱ ۰۲:۴۰:۲۴