مشخص شدن جزئیات جدید از ترور «شیرین ابو عاقله»

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مشخص شدن جزئیات جدید از ترور «شیرین ابو عاقله» به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تازه‌ترین جزئیات ترور «شیرین ابو عاقله»،خبرنگار فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در برنامه «ما خفی اعظم» مشخص شده است.
برنامه «ما خفی اعظم» که از شبکه الجزیره پخش می‌شود، به افشای جزئیات تازه‌ای از ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی آمریکایی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی پرداخت.
این برنامه افزود که تیم اداره تحقیقات فدرال آمریکا «اف بی آی» تحقیقاتی میدانی را در جنین در مورد ترور شیرین ابوعاقله انجام داده است.
«استیون بک» کارشناس آمریکایی که فایل‌های صوتی ضبط شده را تحلیل کرده، نتایج این تحقیقات را به شیوه‌ای مستند در اختیار برنامه ما خفی اعظم قرار داده است.
این تحلیلگر آمریکایی گفته که تحلیل فایل صوتی گلوله‌ها و جهتی که از آن شلیک شده هیچ حرف و حدیثی در مورد طرف شلیک کننده باقی نمی‌گذارد.
نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که شلیک گلوله به سمت این خبرنگار از فاصله ۲۰۰ متری و تنها توسط نظامیان صهیونیستی انجام شده است.
یک محقق انگلیسی هم در گفتگو با برنامه ما خفی اعظم تاکید کرد که شلیک گلوله به سمت ابو عاقله بی‌هدف نبوده بلکه به عمد صورت گرفته است.
این برنامه تاکید کرد که بر اساس اسناد و مدارک به دست آمده از منابع اسرائیلی، یک مسئول ارشد در دفتر وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرده که این رژیم مسئول ترور شیرین ابو عاقله است و مقامات اسرائیلی از پذیرفتن مسئولیت آن شانه خالی کرده‌اند.
این مسئول صهیونیستی به آمریکایی‌ها گفته که قتل ابوعاقله به اشتباه صورت گرفته و تل آویو هرگز رسماً مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد.
قریب به یکسال پیش در ۱۱ مه ۲۰۲۲، در جریان حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در کرانه باختری، شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره از سوی نظامیان صهیونیست هدف گلوله مستقیم قرار گرفت و به شهادت رسید. این جنایت در حالی رخ داد که در میانه درگیری میان نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و معترضان، وی لباس خبرنگاری بر تن داشت. بر اساس آمارهای موجود از سال ۲۰۰۰ تاکنون دست کم ۵۵ خبرنگار به دست رژیم صهیونیستی کشته شدند. پس از این حادثه رسانه‌های جریان اصلی مانند سی‌ان‌ان و سازمان‌های بین‌المللی بر «عمدی» بودن این قتل سایت احکام تأیید زدند. جنایت اسرائیل تنها به قتل این خبرنگار محدود نشد و مأموران امنیتی این رژیم به مراسم تشیع جنازه وی حمله و به خانواده مقتول بی‌احترامی کردند.
در سوی مقابل رژیم صهیونیستی ابتدا مسئولیت این حادثه را قبول نکرد و اعلام کرد پس از پایان تحقیقات اظهار نظر خواهد کرد. سرانجام با بالا کردن فشار افکار عمومی تل‌آویو تنها مسئولیت «قتل غیر عمد» ابوعاقله را پذیرفت. در آن زمان یائیر لاپید نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی ضمن رد شکایت الجزیره از تل‌آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی، به صورت رسمی اعلام کرد که این رژیم از هیچیک از نظامیان اسرائیلی تحقیق یا بازجویی انجام نخواهد داد! آمریکا به عنوان شریک راهبردی اسرائیل نیز با ارجاع پرونده به دادگاه کیفری بین‌المللی مخالفت کرد. به عبارت دیگر در یکی از مهم‌ترین پرونده‌های حقوق بشری در خصوص امنیت خبرنگاران، به دلیل آنکه صهیونیست‌ها در جایگاه «متهم» نشسته بودند، دولت‌های اروپایی و آمریکا اقدام به برگزاری دادگاه نمایشی یا وضع رژیم‌های تحریمی نکردند و شهادت ابوعاقله را صرفاً حادثه‌ای غم‌انگیز توصیف نمودند. امیدوارم از خبر مشخص شدن جزئیات جدید از ترور «شیرین ابو عاقله» راضی بوده باشید.

مشخص شدن جزئیات جدید از ترور «شیرین ابو عاقله»  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۰ ۰۲:۳۷:۳۵