مسکو فهرست سیاه خود را علیه اتحادیه اروپا گسترده تر خواهد
کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مسکو فهرست سیاه خود را علیه اتحادیه اروپا گسترده تر خواهد
کرد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، «سرگئی گروشکو»، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه به بسته نهم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه واکنش نشان داد و در این ارتباط گفت: «مسکو هم لیست سیاه خود علیه اتحادیه اروپا را گسترش خواهد داد.»
این دیپلمات روسی خاطرنشان کرد: «ما مطمئناً بسته جدید تحریم‌ها را بررسی خواهیم کرد و در صورت لزوم اقداماتی را برای محافظت از منافع خود انجام خواهیم داد. واضح است که ما برای گسترش لیست سیاه روسیه به گونه‌ای کار خواهیم کرد که همه کسانی را که به ویژه به خاطر دیدگاه‌های روس هراسی خود شناخته شده اند، شامل شود.»
اتحادیه اروپا روز جمعه بسته تحریمی دیگری را علیه روسیه تصویب کرد که نهمین بسته از ابتدای سال جاری میلادی است.
در مجموع ۱۴۱ فرد و ۴۹ نهاد در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار گرفته اند. اتحادیه اروپا همچنین محدودیت‌هایی را برای سه بانک روسی به همراه برخی ممنوعیت صادرات اعمال کرد. علاوه بر این، رویه‌ای برای قطع پخش چهار شبکه تلویزیونی روسیه در اتحادیه اروپا آغاز شد. جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، گفت که فهرست سیاه اتحادیه اروپا علیه روسیه با گسترش به سوی ۱۳۸۶ فرد و ۱۷۱ نهاد دیگر، تمدید شده است.
همچنین کمیسیون اروپا روز جمعه، یک روز پس از توافق ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در خصوص وضع بسته جدید تحریم‌های روسیه، جزئیات آن را به شرح زیر اعلام کرد: «بنا به اعلام کمیسیون اروپا، تحریم‌های جدید بروکسل شامل ۱۶۸ سازمان مرتبط با مجتمع نظامی-صنعتی روسیه را هدف قرار داده است. محدودیت‌های صادرات فناوری‌های با کاربرد دوگانه به موارد جدید از جمله فناوری اطلاعاتی، هواپیماهای بدون سرنشین، الکترونیک بسط می‌یابد. محدودیت‌ها در بخش معدن، خدمات تجاری از جمله تبلیغات، تحقیقات بازاریابی، نظرسنجی‌های عمومی نیز ذیل بسته نهم تحریم‌های روسیه گسترش خواهد یافت.»
از سوی دیگر، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به دور جدید تحریم‌های اروپا گفته بود که تازه‌ترین دور تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بابت جنگ اوکراین، تنها مسائل و مشکلات درونی این اتحادیه را وخیم‌تر می‌کند. پیش از این نیز، «کنستانتین کوساچف» معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه گفته بود که تحریم‌های اتحادیه اروپا که بخشی از آن علیه قانون‌گذاران روسی وضع شده است، تنها به دیپلماسی پارلمانی در اروپا ضربه می‌زند. امیدوارم از خبر مسکو فهرست سیاه خود را علیه اتحادیه اروپا گسترده تر خواهد
کرد
راضی بوده باشید.

مسکو فهرست سیاه خود را علیه اتحادیه اروپا گسترده تر خواهد
کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۸ ۰۲:۴۵:۴۰