مرکل: از حمله روسیه به اوکراین غافلگیر نشدم

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مرکل: از حمله روسیه به اوکراین غافلگیر نشدم به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از اشپیگل، آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان در گفت‌وگویی تفصیلی از دلیل غافلگیر نشدن خود پس از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، پرده برداشت!
مرکل با اذعان به اینکه در آن برهه اتحادیه اروپا برای مذاکره با مسکو تمایل نداشته، گفت: غافلگیر نشدم زیرا تا آن زمان توافقنامه‌های مینسک نقض شده بود.
وی همچنین با اشاره به تلاش نافرجامش برای ایجاد بستر گفتمان بین روسیه و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱، افزود: به همراه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌خواستیم از مجاری شورای اروپا، یک بستر مستقل گفتمان اروپایی با پوتین ایجاد کنیم اما با مخالفت سایر اعضای ارشد اتحادیه اروپا روبه‌رو شدیم.
مرکل با یادآوری اینکه در آن برهه همه متوجه شده بودند که او در آستانه کناره‌گیری از صدراعظمی آلمان است، گفت که «دیگر نمی‌توانستم دیگران را تحت تأثیر قرار دهم.» به گفته وی، این همان اتفاقی است که در سفر خداحافظی‌اش به مسکو تجربه کرده بود؛ زمانی که دیگر قادر به تأثیرگذاری روی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم نبوده است.
وی همچنین اذعان کرد که نه تنها برای حل و فصل بحران اوکراین، «حتی یک میلیمتر» قدم برنداشته بلکه این موضوع درباره تنش‌ها بین ترانس‌نیستریا و مولداوی، گرجستان و آبخاز و همچنین بحران‌های جاری در سوریه و لیبی نیز صادق بوده است.
با این حال، مرکل از مخالفت خود با الحاق گرجستان و اوکراین به ناتو دفاع کرد و گفت که وی با این کار برای کی‌یف «وقت خریده تا برای حمله روسیه، خود را آماده‌تر کند!»
به باور مرکل، برلین هنوز هم نباید اولین کشوری باشد که تانک‌های پیشرفته به کی‌یف ارسال می‌کند زیرا این کار تنها باعث لطمه خوردن به روابط برلین و مسکو خواهد شد.
مرکل در آلمان به‌دلیل آنچه وابسته کردن بیش از حد برلین به گاز روسیه توصیف شده، همواره مورد انتقاد قرار گرفته اما صدراعظم سابق همچنان بر این باور است که خرید گاز روسیه بهترین راه برای حرکت در مسیر آینده‌ای سبز و فاصله گرفتن از زغال سنگ بوده است. امیدوارم از خبر مرکل: از حمله روسیه به اوکراین غافلگیر نشدم راضی بوده باشید.

مرکل: از حمله روسیه به اوکراین غافلگیر نشدم  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۶ ۰۲:۴۴:۳۹