مدیریت نوین را با راهکارها و نرم افزارهای اداری تجربه کنید

این روزها برای داشتن سازمان و اداره ای موفق باید مدیریتی به روز داشته باشید، از آن جایی که استفاده از نرم افزارها هم اهمیت بسیاری دارد، در ادامه قصد داریم در رابطه با مدیریت نوین همراه با راهکارها و نرم افزاری های اداری مطالبی را بیان کنیم، به هر حال هر زمانی که در رابطه با ه روز بودن بحث می شود، نمی توان نقش نرم افزار صورت های مالی را نادیده گرفت.

نرم افزار مدیریت انبارداری

انبارداری یکی از مهم ترین دغدغه های یک سازمان یا اداره به حساب می آید، اینکه بدانید چه چیزهایی به سازمان شما وارد می شود و در چه ساعتی خارج می شود، موضوع بسیار مهم است که نیاز به تخصص بالایی دارد. توجه داشته باشید که در علم تجارت از انبارداری به عنوان مغز یک سازمان یا اداره یاد می شود و  با همین مثال به خوبی می توان به اهمیت آن پی برد.

 

در سال های اخیر نرم افزار مدیریت تولید کمک بسیاری به مدیران شرکت ها، سازمان ها و اداره های مختلف داشته است. با استفاده از این نرم افزار شما به سادگی می توانید انبار خود را مدیریت کنید و دیگر بابت این موضوع ناراحتی نداشته باشید. البته باید بگوییم که نرم افزارهای مختلفی در بازار موجود هستند، اما توجه کنید که نرم افزار مناسبی را انتخاب کنید.

 

ویژگی یک نرم افزار مدیریت انبارداری

همانطور که گفتیم در بازار نرم افزاهای مختلفی هستند که به منظور مدیریت انبارداری طراحی شده اند، از این رو ویژگی های یک نرم افزار دریافت و پرداخت خوب را بیان می کنیم، تا بهتر بتوانید تصمیم گرفته و نرم افزار مورد نظر خود را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که بعضی از نرم افزارهای مدیریت انبارداری رایگان و بعضی دیگر را باید خریداری کنید.

  • کاربری راحت و آسانی داشته باشد.
  • در پیدا کردن اطلاعات کالای مورد نظر شما سرعت بالایی داشته باشد.
  • امکان چاپ رسید و حواله کالا را با مشخصات کامل و همچنین سرعت بالایی داشته باشد.
  • در صورت ورود کالا به انبار پیامکی مبنی بر این موضوع دریافت کنید.
  • بتوان به سادگی نقطه سفارش کالا را تعیین کرد.
  • قابلیت استفاده از بارکد خوان را داشته باشد.
  • فرآیند خرید و فروش کاغذی حذف شود.

توجه داشته باشید که رایگان بودن یا نبودن یک نرم افزار دلیلی برای با کیفیت بودن آن نرم افزار نیست و در هنگام خرید نرم افزار مورد نظر خود به این موضوع توجهی نکنید، زیرا تاثیری نخواهد داشت و ویژگی های گفته شده در بالا را مورد بررسی قرار دهید.

 

سیستم حسابداری مالی

حسابداری هم یکی از مهم ترین مواردی است که در یک سازمان باید به آن توجه داشته باشید، در علم تجارت از حسابداری به عنوان قلب یک سازمان یا اداره یاد می کنند و با همین مثال به سادگی می توان به اهمیت آن پی برد. حسابداری تخصصی است که انجام آن به مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد، اما نگران نباشید!

در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که نرم افزارهای متعددی به کمک حسابدارها و مدیر شرکت ها و سازمان ها آمده اند. نرم افزار حسابداری باعث می شود که کار برای حسابدار ها ساده تر باشد و البته درصد اشتباه هم به شدت کاهش پیدا می کند، توجه داشته باشید که در حسابداری مالی، اطلاعات مالی به طور کامل ثبت شده و طبقه بندی می شود.

 

سیستم حسابداری مالی چه اهدافی دارد؟

  • با بررسی گزارش های حسابداری مالی به بهترین شکل می توان عملکرد سازمان و اداره را مورد بررسی قرار داد. یکی از راه های پیشرفت این است که عملکرد سازمان و اداره خود را بررسی کنید و نرم افزار حسابداری مالی در این راستا به شما کمک می کند.
  • می توانید چشم انداز مناسبی را برای خود تعیین کنید. بررسی تاریخچه مالی سازمان یا اداره شما کمک بسیار خوبی است که بتوانید چشم انداز یا آینده بهتری را برای سازمان خود تعیین کنید، پس این موضوع را جدی بگیرید.
  • از درآمدها و هزینه های شرکت مطلع خواهید شد. در آمدهای سازمان شما و هزینه هایی که دارد، باید به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرید، این کار اهمیت بسیار در تعیین سود مالی شما خواهد داشت و اگر می خواهید سازمانی قدرتمند داشته باشید، باید به این موضوع هم توجهی خاص داشته باشید.

موارد گفته شده در بالا اهمیت بسیاری در رشد و پیشرفت سازمان و اداره شما دارند و باید به آن توجهی خاص داشته باشید.

 

سیستم مدیریت زنجیره تامین

در ابتدا باید توضیحی در رابطه با زنجیره تامین ارائه دهیم. در یک سازمان، شرکت یا اداره متناسب با فعالیتی که انجام می دهند، نیاز های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال در یک تولید، فراهم کردن مواد اولیه نیازی مهم به حساب می آید که باید به آن در اسرع وقت رسیدگی شود، این در حالی است که در یک اداره نیازی به فراهم کردن مواد اولیه نیست.

در یک اداره گاهی نیاز به نیروی جدید است، در این حالت در زنجیره تامین اداره این موضوع قرار می گیرد. در بعضی از موارد شاهد این هستیم که یک سازمان، اداره یا شرکت به خدماتی خاص نیاز دارد و باید در اسرع وقت مهیا شود، پس تصور نکنید که فقط کالاها در زنجیره تامین قرار می گیرند. در سیستم مدیریت زنجیره تامین، هدف اصلی تامین به موقع نیاز ها است.

 

اجزا اصلی سیستم مدیریت زنجیره تامین

همانطور که در مطالب بالا گفتیم در سیستم مدیریت زنجیره تامین هدف اصلی این است که نیاز مجموعه شما در اسرع وقت و در کمترین زمان ممکن برطرف شود. حال این سوال پیش می آید که یک سیستم مدیریت زنجیره تامین چه اجزایی دارد؟

  • برنامه ریزی
  • یافتن منابع انسانی
  • تولید
  • توزیع کالا
  • پشتیبانی
  • ارزیابی نهایی

البته باید بگوییم که در هر شرکت، سازمان یا اداره ای همه این اجزا در کنار یکدیگر نیستند و بخشی از آن مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر در رابطه با مدیریت نوین همراه با راهکارها و نرم افزارهای اداری سوالی دارید، با کارشناس های پویا سافت تماس بگیرید، تا به طور صحیح شما را راهنمایی کنند.

 

برگرفته از وب سایت شرکت طرح اندیشان پویا با ۱۸ سال سابقه درخشان در صنعت نرم افزارهای مالی ایران مانند نرم افزار حقوق و دستمزد به آدرس اینترنتی پویا سافت https://puyasoft.com/