مخالفت با تعریض خیابان ارتش بیرجند/ شهردار ابقا شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مخالفت با تعریض خیابان ارتش بیرجند/ شهردار ابقا شد به گزارش خبرنگار سایت احکام، رضا حسنی صفت شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی و امیر شاطری فرمانده ارشد آجا، شهردار و رئیس شورای شهر بیرجند با موضوع اراضی پادگان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه موضوع‌های مختلفی در این جلسه مطرح شد، افزود: بر اساس توافق انجام شده در تیرماه، تعریض خیابان ارتش، بازگشایی خیابان‌های معلم و عدل و شش متر خیابان شهید قرنی به سمت پادگان مطرح شد.
وی گفت: بر اساس نظر اعضای شورای بیرجند اعلام شد که یک لاین خیابان ارتش از چهار راه غفاری تا میدان ابوذر در زمین‌های ارتش قرار گیرد که فرمانده ارشد آجا در استان با این موضوع موافقت کرد.
وی ادامه داد: فرمانده ارشد ارتش در استان خواستار آن شد که در قبال آن دولت به ارتش زمین معوض بدهد و اعیانی تخریب شده را شورا بسازد.
رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه شورا با این خواسته ارتش موافقت کرد، گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی با انجام این کار مخالفت کردند.
حسنی صفت با تشکر از امیر شاطری فرمانده ارشد آجا در استان بیان داشت: در این جلسه چند بار فرمانده ارتش اعلام کرد که ارتش خواستار ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای پیشرفت بیرجند است.
وی ادامه داد: مخالفت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی با این موضوع عجیب بود و هرچه دلایل مختلفی را برای ضرورت ایجاد زیرساخت‌های شهری در این زمینه بیان کردیم، باز هم با انجام آن مخالفت کردند.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل گفته بودیم که ارتش حق مردم بیرجند را در ارتباط با زمین‌های پادگان تضییع کرده است، اظهار کرد: اکنون مشخص شده که در همه سال‌های گذشته مسئولان راه و شهرسازی خود را پشت ارتش مخفی کرده بودند.
رئیس شورای شهر بیرجند با عذر خواهی از ارتش در این خصوص ادامه داد: این مسیر تنها محور شرقی _ غربی است که مسافران سیستان و بلوچستان در آن تردد می‌کنند که اگر تعریض شود تردد این مسافران از داخل شهر منافع زیادی برای مردم خواهد داشت.
حسنی صفت افزود: از طرفی دیگر افرادی هم که در واحدهای مسکونی زعفرانیه ساکن خواهند شد، برای تردد از خیابان ارتش استفاده خواهند کرد و خیابان‌های شمالی و جنوبی هم به خیابان ارتش وصل می‌شوند.
وی با بیان اینکه مخالفان با اجرای طرح تعریض خیابان ارتش، نبود ترافیک در شرایط فعلی در خیابان ارتش را دلیل مخالفت خود در این باره اعلام کردند.
وی ادامه داد: با توجه به طرح جامع ترافیک بیرجند که ۱۵ سایت احکام ۱۳۹۹ در استان مصوب و در وزارت کشور مراحل آن در حال انجام است، دو خط بی آر تی یکی از دانشگاه بیرجند تا سایت احکام شهر و دیگری تا میدان شهدای عبادی اجرا می‌شود.
رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه این کار طی ۱۵ سال باید اجرایی شود، گفت: در پنج سال اول اصلاح معابر و یک‌طرفه کردن خیابان‌ها باید انجام شود.
حسنی صفت عنوان داشت: برای حل مشکل حمل و نقل عمومی، هفت تقاطع غیر هم سطح باید احداث شود که در خیلی از این خیابان‌ها ترافیک زیادی وجود دارد و به گفته رئیس پلیس راهبر استان چهار راه غفاری، میدان سوم مدرس، تقاطع خیابان شهید نواب صفوی و شهید مفتح و… ترافیک زیادی دارند.
به گفته وی از ابتدای سال تاکنون ۱۰ نفر در تصادفات بیرجند فوت شده‌اند که موتورسواران ۴۸ درصد و عابران پیاده ۳۷ درصد در این تصادفات نقش داشته‌اند.
وی با بیان این که ۶۷ درصد تصادفات در بیرجند افزایش یافته است، اظهار کرد: متأسفانه راه و شهرسازی هزار هکتار از زمین‌های ارتش را گرفته و پول فروش آنها را با وجود این که خراسان جنوبی استان سی و یکم از نظر زیرساخت‌ها است برای تهران فرستاده است.
رئیس شورای بیرجند با اشاره به این که تعداد زیادی درخت در زمین‌های پادگان قطع شده است، ادامه داد: برای این که مشخص شود ارتش یا راه و شهرسازی درخت‌های مورد نظر را قطع کرده است، به مرجع قضائی شکایت شده که در حال رسیدگی است.
در جلسه شورای شهر بیرجند برای دومین بار استیضاح شهردار مطرح شد که با حضور ۹ نفر از اعضای شورا به رأی گذاشته شد و پس از رأی‌گیری مخفیانه، ۵ نفر به استیضاح رأی مخالف و ۴ نفر نیز رأی موافق دادند که بدین ترتیب، دومین استیضاح شهردار رأی نیاورد و مهدی بهترین دوباره به عنوان شهردار مرکز استان خراسان جنوبی ابقاء شد. امیدوارم از خبر مخالفت با تعریض خیابان ارتش بیرجند/ شهردار ابقا شد راضی بوده باشید.

مخالفت با تعریض خیابان ارتش بیرجند/ شهردار ابقا شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۵ ۰۲:۳۸:۲۸