مجمع گفتگوهای روسیه و آلمان منحل می شود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مجمع گفتگوهای روسیه و آلمان منحل می شود به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، مجله اینترنتی اشپیگل روز شنبه اعلام کرد مجمع «گفتگوهای سن پترزبورگ آلمان و روسیه» که در سال ۲۰۰۱ به ابتکار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و گرهارد شرودر، صدراعظم وقت آلمان راه اندازی شده بود، به کار خود پایان می‌دهد.
اشپیگل با استناد به برخی خبرها گزارش داد و گفت: «اعضای مجمع گفت‌وگوهای سن پترزبورگ به درخواست هیئت‌مدیره قرار است تا در یک جلسه اضطراری دیگر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ تصمیم به انحلال این مجمع گفتگوها بگیرند.»
به گفته اشپیگل، تصمیم به انحلال مجمع در روز جمعه گرفته شده و در ۲۲ نوامبر در جلسه اعضا مطرح خواهد شد.
روابط روسیه و آلمان فضای بسیار پرتنشی را تحت تأثیر جنگ اوکراین تجربه می‌کند و ماه گذشته نیز «گزا آندریاس فون گیرم»، سفیر آلمان در روسیه در مراسمی به مناسبت روز وحدت آلمان اعلام کرد که روابط بین برلین و مسکو به پایین‌ترین حد خود رسیده است و هیچ نقطه امید و روزنه‌ای هم در شرایط فعلی وجود ندارد.
سفیر آلمان با اشاره به اینکه رهبری روسیه؛ آلمان و همه شرکای نزدیک ما را کشورهای غیردوست خطاب کرده است، همچنین به موضع برلین درباره جنگ اوکراین اشاره کرد و گفت که آلمان برای آزادی همه مناطق اوکراین مصمم به حمایت از کی یف است.
فون گیرم همچنین افزود: در حال حاضر فعالیت دیپلمات‌های آلمانی در روسیه در راستای دستیابی به هدفی است که روز وحدت آلمان نماد آن است و آن تقویت صلح و آزادی است.
سخنان سفیر آلمان در روسیه درباره کاهش سطح روابط مسکو و کرملین در حالی بیان شده که وزارت امور خارجه آلمان قبل از آن از احضار سرگی نیچایف سفیر روسیه به دلیل الحاق مناطق جدید به روسیه خبر داده بود. طبق اعلام وزارت امور خارجه آلمان، نیچایف به دلیل همه پرسی‌هایی که روسیه در دونباس در شرق اوکراین برگزار کرد، احضار گردید.
همزمان روز شنبه نیز، صدر اعظم آلمان نسبت به تداوم بحران انرژی در این کشور در غیاب واردات گاز از روسیه ابراز نگرانی کرد. «اولاف شولتز» با توجه به تداوم بحران انرژی در این کشور اعلام کرد که برلین آماده رویارویی با دشواری‌های ناشی از فقدان تامین گاز از سوی روسیه می‌شود.
صدر اعظم آلمان، که کشورش به دلیل تحریم‌های گسترده علیه روسیه با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، افزود: آلمان در تلاش است تا زمستان امسال را بدون قطع انرژی پشت سر بگذارد.
بحران انرژی در کشورهای اروپایی، به دنبال آغاز جنگ در اوکراین و تحریم‌های گسترده روسیه علیه این کشور تشدید شد. کشورهای اروپایی به بهانه جنگ در اوکراین، تحریم‌های بی سابقه‌ای را علیه روسیه وضع کردند، روسیه نیز در پاسخ صادارت گاز به اروپا را کاهش داد. امیدوارم از خبر مجمع گفتگوهای روسیه و آلمان منحل می شود راضی بوده باشید.

مجمع گفتگوهای روسیه و آلمان منحل می شود  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۰ ۰۲:۳۹:۰۴