متوسط زیرساخت‌های روستایی کشور به ۹۰ درصد رسیده است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر متوسط زیرساخت‌های روستایی کشور به ۹۰ درصد رسیده است به گزارش خبرنگار سایت احکام سیدمحمد حسینی شامگاه پنج شنبه در حاشیه سفر به کاشان و در نخستین همایش بازآفرینی با اشاره به اهمیت روستاها در توسعه و رونق اقتصادی کشور اظهار داشت: روستاها در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنعتی و کشاورزی می‌توانند نقش مهم و بسزایی داشته باشند.
وی با اشاره به اتفاقات و رویدادهای جهانی و جنگ اوکراین ابراز داشت: وقوع این جنگ و بحران مواد غذایی در جهان نشان داد که روستاها چه نقش مهمی در تولیدات غذایی و امنیت غذایی مردم می‌توانند داشته باشند.
معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه با وجود این جنگ کشور در زمینه ذخیره مواد غذایی وضعیت مطلوبی دارد، تصریح کرد: تاکنون حدود هفت میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که امیدواریم با افزایش این مقدار گندم باعث ذخیره بیشتر این ماده غذایی مهم شویم.
وی با اشاره به اینکه وظیفه مدیران و مسئولان کشور است که با شناخت کمبودها و خلأهای موجود در روستاها برای رفع آنها تلاش کنند، گفت: ما منکر کمبودها نیستیم ولی تاکنون متوسط زیرساخت‌های روستایی در سطح کشور به میانگین ۹۰ درصد رسیده است.
حسینی با اشاره به اینکه رسیدگی به روستاها باعث می‌شود تا مهاجرت معکوس اتفاق افتد، افزود: با توجه به تبعات زیاد حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ این موضوع می‌تواند در دراز مدت باعث نتایج خوبی در کشور شود.
وی با اشاره به اینکه تا به امروز بیش از ۱۲ هزار طرح مهم اقتصادی و زیرساختی در حوزه روستایی و عشایری در کشور به بهره برداری رسیده است، افزود: تکمیل و بهره برداری از ۲۰ هزار کیلومتر جاده روستایی هم از دیگر اقدامات انجام شده است.
معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در سطح روستاهای کشور بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، تاکید کرد: ۱۱۷ هزار منزل روستایی هم در سطح کشور اقدامات لازم برای تأسیس آنها انجام شده و یا در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های جذاب برای توسعه روستاها در بخش گردشگری است، گفت: در طول بیش از چهار دهه گذشته پس از انقلاب شاهد اتفاقات بسیار مثبتی از روستاها بوده‌ایم که این نشان از اهمیت جمهوری اسلامی به روستاها است.
حسینی با بیان اینکه در دولت سیزدهم هم به این مهم توجه شده است، اظهار داشت: به دنبال افزایش جذابیت زندگی در روستاهای کشور هستیم تا بتوانیم فرصت‌های مختلف گردشگری، اشتغال و صنعتی را در روستاها فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهم در روستاها در بحث تأمین آب است، افزود: با برنامه‌ریزی های انجام شده آبرسانی به ۱۰ هزار روستای مبتلا به تنش آبی در سطح کشور انجام شده است. امیدوارم از خبر متوسط زیرساخت‌های روستایی کشور به ۹۰ درصد رسیده است راضی بوده باشید.

متوسط زیرساخت‌های روستایی کشور به ۹۰ درصد رسیده است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۱ ۰۲:۴۰:۱۳