متخصصین بیماری های لثه و ایمپلنت در تهران گردهم می
آیند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر متخصصین بیماری های لثه و ایمپلنت در تهران گردهم می
آیند
به گزارش سوالات شرعی و احکام، یدالله سلیمانی، با اعلام خبر برگزاری بیست و یکمین کنگره بین المللی انجمن علمی پریودونتولوژی ایران همزمان با بزرگ‌ترین تورنمنت دانشجویان دانشکده‌های دندانپزشکی سراسر کشور در روزهای ۲۶ تا ۲۹ سایت احکام ۱۴۰۱ در تهران، گفت: در کنگره امسال بالغ بر ۱۰۰ سخنران داخلی و ۶ سخنران صاحب نام و مرجع علمی در سطح بین المللی، مشارکت خود را برای ارائه جدیدترین مباحث در حیطه‌های مختلف تخصص دندانپزشکی اعلام کرده‌اند که بدین ترتیب آخرین یافته‌های علمی در رشته پریودونتولوژی (بیماری‌های لثه و ایمپلنت) ارائه خواهد شد.
رئیس کنگره بین المللی انجمن علمی پریودونتولوژی ایران، با بیان اینکه کنگره حاضر هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و طبق ارزیابی‌های وزارت بهداشت به عنوان کنگره بین المللی شناخته شده است، افزود: طی چهار روز برپایی به موضوعاتی از جمله بیماری‌های لثه (پریو) و بافت اطراف ایمپلنت (پری ایمپلنت)، بازسازی استخوان و بافت نرم، همچنین زیبایی در درمان با ایمپلنت‌های های دندانی خواهیم پرداخت که در این میان ۱۵ پانل اختصاصی توسط خبرگان دندانپزشکی ارائه خواهد شد.
شایسته گفت: کنگره امسال که مجوز حضور و همراهی ۱۵۰۰ نفر از دندانپزشکان در تخصص‌های مختلف و بهداشتکاران دهان و دندان را اخذ کرده است، حداکثر ۲۰ امتیاز باز آموزی نیز برای دندانپزشکان دارد و در مجموع حاصل ۳۰ ماه تلاش همکاران است.
وی با بیان اینکه تعدادی کارگاه آموزشی به صورت عملی در نظر گرفته شده و همچنین نمایشگاه جانبی نیز برای آگاهی از جدیدترین دستاوردها در خصوص محصولات، مواد و تجهیزات دندانپزشکی برپا خواهد بود، تصریح کرد: نتایج و خلاصه تمام سخنرانی‌ها و مباحث علمی ارائه شده طی این کنگره در مجله بین المللی ثبت شده در نمایه جهانی “پابمد” منتشر خواهد شد و به طور حتم برپایی اینگونه کنگره‌های علمی همسو در جهت کمک به درمان و رفع مشکلات بیماران خواهد بود.
شایسته افزود: در این کنگره برای نخستین بار در میان کنگره‌های علمی دندانپزشکی کشور، جایزه ۱۰ هزار دلاری به سه محقق برتر دندانپزشکی در زمینه پریودونتولوژی و ایمپلنت‌های دندانی تقدیم خواهد شد.
وی با بیان اینکه جایزه پژوهشی (اوارد) مرحوم امیر رضا رسولی قهرودی، به ارزش چهار هزار دلار به یک محقق خارجی که بیشترین تحقیقات و تولید علم را در زمینه رشته پریودونتولوژی داشته است، تقدیم خواهد شد، ادامه داد: همچنین با تأیید و ارزیابی داوران کنگره به یک نفر محقق داخلی برتر که بیشترین نتایج پژوهش‌های علمی خود را در نشریات جهانی به چاپ رسانده است مبلغ چهار هزار دلار تقدیم می‌شود و مبلغ دو هزار دلار جایزه پژوهشی نیز به بهترین تحقیق بالینی منتشر شده محقق داخلی ارائه خواهد شد.
شایسته گفت: بزرگ‌ترین تورنمنت دانشجویی برای دانشجویان دانشکده‌های دندانپزشکی سراسر کشور، به طور همزمان در حاشیه بیست و یکمین کنگره انجمن علمی پریودونتولوژی ایران در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
وی افزود: دانشجویان دانشکده‌های دندانپزشکی کشور ضمن ثبت نام در این تورنمنت، آمادگی خود را برای شرکت در یک آزمون بزرگ و رقابت علمی اعلام کرده‌اند که در نهایت به سه نفر برتر هدیه نقدی تقدیم خواهد شد.
رئیس بیست و یکمین کنگره بین المللی انجمن علمی پریودونتولوژی ایران، با بیان اینکه به منظور برقراری یک رویکرد نوین، دانشجویان دانشکده‌های دندانپزشکی دنیا به ویژه قاره آسیا و اقیانوسیه با ارائه خلاصه‌ای از پایان نامه‌های تحصیلی خود طی پویشی موسوم به (۳ ام. تی) در حاشیه بیست و یکمین کنگره انجمن علمی پریودونتولوژی ایران به مدت سه دقیقه، پایان نامه علمی تحصیلی خود را ارائه خواهند کرد، گفت: سخنرانی‌ها در این کنگره به صورت پرسش و پاسخ و با بحث‌های علمی و آموزشی انجام خواهد شد که این رویکرد نیز جدید محسوب می‌شود. تصمیم سازی بالینی برای انجام بهترین تکنیک‌های درمانی، مهم‌ترین ویژگی اینگونه مباحث است.
استاد پیشکسوت تخصص جراحی لثه و ایمپلنت‌های دندانی (پریودونتولوژی)، گفت: امروزه پژوهشگران کشور در زمینه تولید مواد و تجهیزات دندانپزشکی نیز تلاش‌های فراوانی انجام داده‌اند که از جمله آن به تولید بخش‌های مختلف ایمپلنت دندانی، ساخت مواد استخوانی در جهت بازسازی بافت سخت، داروها و ملزومات مصرفی، محصولات مرتبط با درمان مشکلات ناحیه پریودونتال (نسج نرم لثه)، می‌توان اشاره کرد که نتایج خوبی در بر داشته است.
وی در پایان یادآور شد: ایران در دنیا و به ویژه منطقه جزو کشورهای برتر علمی است و اکنون چندین شرکت دانش بنیان ایرانی در زمینه ساخت ابزار، وسایل، مواد و ملزومات دندانپزشکی جهت درمان‌های بافت نرم و بافت سخت دندان نیز مشغول تلاش هستند. امیدوارم از خبر متخصصین بیماری های لثه و ایمپلنت در تهران گردهم می
آیند
راضی بوده باشید.

متخصصین بیماری های لثه و ایمپلنت در تهران گردهم می
آیند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۲ ۰۲:۳۸:۵۰