مالکان اسناد مالکیت روستایی از پرداخت هزینه صدور سند معاف
شدند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر مالکان اسناد مالکیت روستایی از پرداخت هزینه صدور سند معاف
شدند
به گزارش خبرنگار سایت احکام، محسن صحرایی اردکانی، عصر پنجشنبه در نشستی با بخشداران و دهیاران شهرستان اردکان اظهار داشت: با تعامل بهینه با اداره ثبت اسناد، زمینه تثبیت املاک و اراضی را فراهم کنید به گونه ای که تا پایان سال تمامی اراضی شهری و روستایی مستندسازی شود.
وی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به مقوله هویت بخشی به اراضی و املاک، حدنگاری و مستند سازی اراضی ملی، دولتی و کشاورزی را گام مهمی در دستیابی به برنامه های توسعه محور دولت و همسو با سند تحول و تعالی قوه قضائیه برشمرد.
معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد تصریح کرد: در سایه توسعه زندگی شهری و صنعتی شدن جوامع یکی از بزرگترین معضلاتی که برای شهرها و روستاها ایجاد شده، مشکلات حوزه زمین و مسکن است.
صحرایی اظهار داشت: امروز بالغ بر ۶۰ درصد از پرونده هایی که در مراجع قضایی تشکیل می شود ریشه در اختلافات ملکی دارد.
وی، یکی از اولویت ها را بحث قانون حدنگاری عنوان کرد و افزود: هر چند قانون، پایان اجرای طرح حدنگاری را سال ۱۳۹۸ دانسته اما برای اتمام این طرح نیاز به عزم جدی مسئولان و پیگیری مردم دارد که این عزم امروز در بین مسئولان استان یزد نمود ویژه ای پیدا کرده است.
معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به اینکه اولویت سازمان ثبت در سال ۱۴۰۰ در راستای منویات مقام معظم رهبری و سند تحول و تعالی قوه قضاییه این بود که اراضی ملی و منابع طبیعی را سند دار کند که از هر گونه تعرض افراد در امان باشد، ادامه داد: در همین راستا استان یزد جزو استان های برتری بود که توانستیم تمام اراضی منابع طبیعی را در سال ۱۴۰۰ سند دار کنیم.
صحرایی افزود: ماموریتی که در سال ۱۴۰۱ برای سازمان ثبت تدوین شده بحث سند دار کردن اراضی روستایی شهری، زراعی و مسکونی است و با این گام جلوی بسیاری از اختلافات اشخاص گرفته خواهد شذ و تضمین کننده نظم قضایی و اجتماعی خواهد بود.
وی از شهرداران و بخشداران درخواست کرد که مکان مناسبی به عنوان قرارگاه در اختیار دهیاری قرار بگیرد و عنوان کرد: این قرارگاه ها بهترین فرصتی است که اداره ثبت در اختیار مردم قرار داده که اگر از این فرصت که در راستای تسهیل صدور سند مالکیت به وجود آمده حداکثر بهره برداری به عمل آید هم در کاهش هزینه و هم کاهش زمان صدور سند به مردم کمک شایانی صورت گرفته است. امیدوارم از خبر مالکان اسناد مالکیت روستایی از پرداخت هزینه صدور سند معاف
شدند
راضی بوده باشید.

مالکان اسناد مالکیت روستایی از پرداخت هزینه صدور سند معاف
شدند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۴ ۰۲:۳۹:۳۱