لولا داسیلوا پیروز انتخابات ریاست جمهوری برزیل شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر لولا داسیلوا پیروز انتخابات ریاست جمهوری برزیل شد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روسیا الیوم، «لولا داسلیوا» نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل در مقابل «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور کنونی این کشور به پیروزی دست یافت.
بر اساس این گزارش، با شمارش ۹۹.۵ درصد آرا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل لولا داسیلوا ۵۰.۸۶ درصد و بولسونارو ۴۹.۱۴ درصد آرا را کسب کردند.
در همین راستا، کمیسیون عالی انتخابات برزیل پیروزی لولا داسیلوا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد.
دومین دور انتخابات ریاست جمهوری برزیل روز یکشنبه برگزار شد و برزیلی‌ها برای انتخاب رئیس جمهور آینده و فرماندار ۱۲ ایالت به پای صندوق‌های رأی رفتند.
لولا داسیلوا در حالی برای یک دوره چهار ساله تصدی ریاست جمهوری برزیل را عهده دار شد که پیش از این بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۱ این منصب را در اختیار داشت.
داسیلوا، نماینده احزاب و جریان‌های چپ‌گرای برزیل و از مخالفان جدی سیاست‌های آمریکایی و ضدامپریالیستی است. او از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رئیس‌جمهور برزیل بود و پیش از برگزاری دور اول انتخابات تمام نظرسنجی‌ها نشان می‌داد داسیلوا با فاصله ۱۰ تا ۱۵ درصدی از رقیب خود جلوتر است. بولسونارو پس از طرح ادعاهای بی‌اساس درباره احتمال تقلب در انتخابات و متهم‌کردن مسئولان برگزاری انتخابات به توطئه‌چینی علیه او، تهدید کرده بود که احتمالاً نتیجه انتخابات را نخواهد پذیرفت.
بولسونارو بدون ارائه شاخص و معیاری گفته بود تنها در صورتی نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت که انتخابات «پاک و شفاف» برگزار شود.
انتخابات دور اول ریاست‌جمهوری برزیل ۲ اکتبر (۱۰ سایت احکام) برگزار شد و به دلیل اینکه هیچکدام از نامزدها موفق به کسب بیش از ۵۰ درصد آرا نشدند به دور دوم کشیده شد. امیدوارم از خبر لولا داسیلوا پیروز انتخابات ریاست جمهوری برزیل شد راضی بوده باشید.

لولا داسیلوا پیروز انتخابات ریاست جمهوری برزیل شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۳۱ ۰۲:۳۷:۳۵