لزوم نظارت دقیق اوقاف در آرامستان شهر همدان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر لزوم نظارت دقیق اوقاف در آرامستان شهر همدان به گزارش سوالات شرعی و احکام، محمدعلی محمدی دوشنبه در شورای هماهنگی وقایع حیاتی شهرستان همدان با تاکید بر ضرورت تسهیل شرایط ازدواج برای جوانان همدانی گفت: ازدواج به عنوان واقعه مقدس، خاطره انگیز و شیرین برای جوانان باید رقم بخورد و نباید انتظار داشته باشیم که جوان ما از آرزوهای بحق خود در این زمینه به واسطه تحمل مخارج سنگین صرف نظر کند.
وی، همکاری متولیان فرهنگی، اصناف، مراکز ذیربط و تشکلهای غیر دولتی را در این راستا بسیار قابل توجه دانست و افزود: با رایزنی، کاهش هزینه‌های ثبت، پذیرایی، تزئینات و سایر ملزومات باید برای جوانان شرایط ازدواج را آسان کنیم.
فرماندار همدان با تاکید بر ضرورت ثبت بهنگام وقایع حیاتی تاکید کرد: آرامستان‌ها در روستاها با مسئولیت شوراهای اسلامی و دهیاری روستا اداره می‌شود و در این آرامستان‌ها صرفاً خاکسپاری افراد بومی روستا مجاز است.
محمدی در ادامه، خواستار نظارت دقیق اوقاف و امور خیریه بر دفن اموات در آرامستان باغ بهشت همدان شد و افزود: استقرار روحانی در آرامستان صرفاً به منظور ادای فریضه نماز میت نیست و بر کل فرایند خاکسپاری اموات باید نظارت شرعی و قانونی اعمال شود. امیدوارم از خبر لزوم نظارت دقیق اوقاف در آرامستان شهر همدان راضی بوده باشید.

لزوم نظارت دقیق اوقاف در آرامستان شهر همدان  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۸ ۰۲:۳۸:۱۲