لزوم مواجهه هوشمندانه با دشمن در جنگ شناختی

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر لزوم مواجهه هوشمندانه با دشمن در جنگ شناختی به گزارش خبرنگار سایت احکام، نوید کمالی شامگاه یکشنبه در نشست مجازی با اصحاب رسانه و فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی گیلان که به همت سازمان بسیج رسانه استان برگزار شد با اشاره به نقش رسانه‌ها و اصحاب رسانه در جهاد تبیین اظهار کرد: دشمن از هر فرصتی علیه جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف خصمانه خود بهره برده تا به اهداف شوم خود برسد.
وی با اشاره به ویژگی‌های ناآرامی‌ها پیش از سال ۹۶ گفت: در گذشته ناآرامی‌ها با تکیه بر مطالبه‌ها و منابع سیاسی، مرکزگرا، دهه محور و مطالبه محور بوده است.
جانشین سازمان بسیج رسانه کشور با تاکید بر اینکه ناآرامی‌ها بعد از سال ۹۶ به واسطه فضای نوین رسانه‌ای و ارتباطی تغییر کرده است، تصریح کرد: ویژگی‌های دوره جدید کثرت گرا، کلان‌گرا، سایبر پایه، فشرده در زمان وقوع، انتشار سریع کنش‌جمعی، عدم سازماندهی، تاکید بر تغییر بنیادین نظام سیاسی است.
این کارشناس رسانه و فضای مجازی با بیان اینکه جنگ گسترده‌ای در فضای مجازی در جریان است، اضافه کرد: آنها با تولید خبر تنها به جنگ شناختی نیامدند بلکه از ابزار هک و نفوذ سایبری به عنوان ظرفیت نیمه سخت استفاده کرده و به تقابل پرداختند.
وی با اشاره به اینکه بسیج در دوران دفاع مقدس در خاکریزها در نبرد جدی بوده و امروز در نبرد افکار باید نقش آفرین باشد، افزود: ناتو اعلام کرده است که افکار عمومی میدان نبرد جدیدی است.
کمالی با تاکید بر اینکه رسانه مؤلفه اصلی ادراک انسان است، تصریح کرد: نقش رسانه‌ها در مواجهه هوشمندانه با دشمن، مهم است و تا به درستی به درک مواجهه هوشمندانه نرسیم اقدامات ما کوتاه مدت و احساسی خواهد بود.
جانشین بسیج رسانه کشور گفت: دشمن تلاش می‌کند ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار دهد و نسبت به ارزش‌های اسلامی و حاکمیتی شکاف ایجاد کند، تا احساس از دست رفتن مشروعیت حاکمیت را در فضای عمومی شکل دهد.
کمالی با بیان اینکه در نبرد اذعان و جنگ شناختی باید کار رسانه‌ای مؤثر انجام دهیم، گفت: مهندسی درک ذهنی از برنامه‌های دشمن است و ما باید از طریق روشنگری و تبیین به تقابل بپردازیم.
این کارشناس رسانه و فضای مجازی ماهیت اقدامات دشمن در جنگ شناختی را احساسات، افکار، رفتار و اعمال دانست و افزود: رسانه‌ای بودن یعنی فهم به هنگام از مسائل، نیاز امروز انقلاب در فعالیت رسانه‌ای تنها خبرنویسی نیست، بر این اساس فعال رسانه‌ای باید بتواند با تکیه بر پژوهش، تهدیدهای پیش روی جامعه را احصا و از طریق فعالیت رسانه‌ای هشدار دهد.
کمالی با تاکید بر اهمیت اقدام به‌هنگام گفت: اقدام به‌هنگام یعنی نگذاریم دشمن با تحریک احساسات افکار عمومی را در دست بگیرد، به عنوان مثال یکی از فعالیت‌های رسانه تروریستی اینترنشنال تولید شایعه است، اما باید با اقدام به هنگام توطئه‌ها را خنثی و آینده روشن انقلاب را ترسیم کنیم. امیدوارم از خبر لزوم مواجهه هوشمندانه با دشمن در جنگ شناختی راضی بوده باشید.

لزوم مواجهه هوشمندانه با دشمن در جنگ شناختی  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۸ ۰۲:۳۷:۵۴