لبنان با نسخه نهایی توافق مرزی با رژیم صهیونیستی موافقت
کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر لبنان با نسخه نهایی توافق مرزی با رژیم صهیونیستی موافقت
کرد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از اسپوتنیک، «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان امروز پنج‌شنبه اعلام کرد با نسخه نهایی توافق ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی موافقت کرده است.
میشل عون همچنین افزود موافقت او با این توافق، پس از مشورت و رایزنی با نخست‌وزیر و رئیس پارلمان این کشور اعلام می‌شود.
به گفته رئیس‌جمهور لبنان «این توافق با مطالبات لبنان هم‌خوانی دارد و حافظ حقوق این کشور است». وی ابراز امیدواری کرد اجرای این توافق و آغاز حفاری در میدان گازی قانا، زمینه‌ای برای توسعه اقتصادی لبنان فراهم شود.
میشل عون همچنین تأکید کرد این توافق به معنای قرارگرفتن در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست و لبنان حتی یک متر از خاک خود را به رژیم صهیونیستی نداد، بلکه همه حقوق خود را هم گرفته است.
هفته گذشته پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا به بیروت و تل آویو ارائه شد و مقامات لبنانی درباره آن ابراز رضایت‌مندی کردند.
 دیروز چهارشنبه هم کابینه رژیم صهیونیستی با اکثریت آرا این توافق را تایید کرد. ساعاتی پیش «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان را «تاریخی» دانست و گفت: این توافق هر گونه مواجهه نظامی احتمالی با حزب الله را تعویق می اندازد و باعث تقویت امنیت این رژیم می شود.
همچنین «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت که تل آویو حتی به اندازه یک میلی‌متر از امنیت خود کوتاه نمی‌آید.
لاپید در نشست خبری مشترک با وزرای جنگ و انرژی رژیم صهیونیستی افزود: تل‌آویو ملاحظات و اصلاحات اخیر لبنان درباره پیشنهاد آمریکا در توافق ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف را رد کرد و این توافق یک دستاورد بزرگ برای اقتصاد و امنیت به شمار می‌رود. نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم ۱۷ درصد از درآمد میدان «قانا» را که در سمت لبنان قرار دارد، بر اساس توافقنامه تعیین مرز بین دو طرف دریافت خواهد کرد.
وی در پاسخ به انتقادات شدید اپوزیسیون کابینه رژیم صهیونیستی و در رأس آن «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر پیشین این رژیم گفت: تبلیغات دروغین و مسمومی که درباره این توافقنامه منتشر شده، کاملا به دور از واقعیت است و صرفا به اهداف سیاسی اختصاص دارد و از سوی افرادی طرح می‌شود که اطلاعی از این توافق ندارند و نمی‌دانند که این توافق حاوی چه مواردی است. امیدوارم از خبر لبنان با نسخه نهایی توافق مرزی با رژیم صهیونیستی موافقت
کرد
راضی بوده باشید.

لبنان با نسخه نهایی توافق مرزی با رژیم صهیونیستی موافقت
کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۴ ۰۲:۴۴:۱۸