قطر پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی را خواستار شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر قطر پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی را خواستار شد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از الخلیج اونلاین، قطر پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی عربی از جمله اراضی لبنان و جولان سوریه را خواستار شد و افزود که راهکار دو دولتی بهترین راه حل برای موضوع فلسطین است.
بر اساس این گزارش، «علیاء آل ثانی» نماینده دائم قطر در سازمان ملل متحد طی نشست دوره‌ای شورای امنیت که روز سه شنبه پیرامون اوضاع غرب آسیا و موضوع فلسطین برگزار شده بود، افزود: اشغال اراضی عربی از جمله جولان سوریه و اراضی اشغالی لبنان از سوی اسرائیل باید خاتمه یابد.
وی در عین حال بر ضرورت توقف فوری شهرک سازی ها و بازگشت تمام آوارگان فلسطینی و دستیابی فلسطینی‌ها به حقوق تاریخی خود و برپایی دولت فلسطینی به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.
این مقام قطری گفت: بهترین راه برای تحقق این هدف مذاکره بین دو طرف است و جامعه بین الملل باید هرآنچه می‌تواند برای تسهیل روند صلح و حل و فصل موضوعات اتخاذ نماید.
آل ثانی با تاکید بر اینکه موضوع قدس اشغالی از مهم‌ترین موضوعات حل و فصل نهایی است نسبت به هرگونه تغییر وضعیت تاریخی و قانونی موجود در اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در این شهر هشدار داد.
قطر در عین حال درباره تلاش‌ها برای یهودی سازی قدس، تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و محدودیت آزادی اقامه نماز در آن توسط مسلمانان هشدار داد و افزود که بر اساس قوانین بین المللی و قطعنامه‌های مرتبط سازمان ملل، این اقدامات تلاش‌هایی لغو و باطل است.
برگزاری این جلسه شورای امنیت در حالی است که نظامیان اشغالگر صهیونیست به تجاوزات به کرانه باختری بویژه نابلس ادامه می‌دهند و مسجدالاقصی نیز در معرض یورش مداوم شهرک نشینان صهیونیست قرار دارد. امیدوارم از خبر قطر پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی را خواستار شد راضی بوده باشید.

قطر پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی را خواستار شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۲ ۰۲:۳۹:۵۱