قطر و آمریکا اسکان صهیونیست‌ها در شهرک حومش را محکوم
کردند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر قطر و آمریکا اسکان صهیونیست‌ها در شهرک حومش را محکوم
کردند
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت امور خارجه قطر موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با بازگشت شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی به شهرک تخلیه شده حومش در کرانه باختری را محکوم کرد.
قطر تاکید کرد که این تصمیم موجب نقض صریح حقوق ملت فلسطین خواهد شد.
همچنین وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر بازگشت شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی به شهرک تخلیه شده حومش در کرانه باختری اعلام مخالفت کرد.
این وزارتخانه افزود که موضع ما واضح و روشن است و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی راه حل دو کشور را به نابودی کشانده و موجب تشدید تنش‌ها خواهد شد.
وزارت خارجه آمریکا بیان کرد که از رژیم صهیونیستی می‌خواهیم به تعهدات خود مبنی بر اینکه شهرک حومش شهرکی غیرقانونی است، پایبند باشد.
دو روز پیش، منابع عبری زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی رسماً با بازگشت شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی به شهرک تخلیه شده حومش در حدفاصل جنین و نابلس موافقت کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی سال ۲۰۰۵ در چارچوب طرح عقب نشینی آریل شارون از نوار غزه سال‌ها پس از انتفاضه الاقصی، شهرک حومش را تخلیه کرد.
به موجب حکم صادر شده، شهرک نشینان صهیونیست اجازه دارند به شهرک تخلیه شده حومش که در نزدیکی روستاهای برقه، سیله الظهر و سبسطیه واقع شده، بازگردند.
شهرک نشینان اشغالگر اسرائیلی چند ماه پیش پس از بازگشت به این شهرک تحت حمایت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، چندین روستای فلسطینی را در این منطقه مورد حمله قرار دادند.
پس از بازگشت نتانیاهو به قدرت و تشکیل دولت جدید با ائتلاف با احزاب تندرو دینی، قرار بر این شد که رسماً اجازه بازگشت صهیونیست‌ها به شهرک‌های پراکنده و غیرقانونی در کرانه باختری داده شود.
کابینه رژیم صهیونیستی همچنین روز یکشنبه با آغاز طرح جدید شهرک‌سازی در قدس اشغالی موافقت کرد.
براساس این طرح تصویب شده از سوی کابینه رژیم صهیونیستی، ۱۷۰۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در قدس اشغالی ایجاد خواهد شد.
در شرایط کنونی بیش از نیم میلیون شهرک‌نشین صهیونیست در شهرک‌ها و تجمعات غیرقانونی شهرک‌نشینان در کرانه باختری و قدس اشغالی زندگی می‌کنند.
رژیم صهیونیستی در شرایطی به تشدید شهرک‌سازی‌ها ادامه می‌دهد که براساس قوانین بین‌المللی این شهرک‌سازی‌ها بر خلاف قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت است.
همچنین یک مجموعه حقوقی در فلسطین اعلام کرد: گروه افراط‌گرای صهیونیستی عطرت کوهنیم در تلاش برای تصویب شهرک‌سازی در منطقه میانی شهرک ابودیس و رأس‌العامود در بخش شرقی قدس اشغالی است.
گفته می‌شود، این گروه صهیونیستی ۲۰ سال پیش نیز، جهت شهرک‌سازی در این منطقه، اقداماتی را صورت داده که با شکست روبرو شده است.
هدف صهیونیست‌ها از شهرک‌سازی در این منطقه قطع راه ارتباطی میان بخش شرقی قدس و شهرک ابودیس است. صهیونیست‌ها با هدف قطع راه ارتباطی میان دیگر مناطق فلسطینی‌نشین هم، تلاش دارند، نقشه‌های مشابهی را اجرا کنند.
گفتنی است که رژیم اشغالگر قدس، گاه و بی‌گاه و به بهانه‌های واهی، با هدف به هم زدن بافت فلسطینی‌نشین و تصرف مناطق بیشتر، دست به تخریب خانه‌های فلسطینیان و اشغال اراضی آنان می‌زند، امری که با بی‌تفاوتی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به عنوان مدعیان حقوق بشر همراه بوده است. امیدوارم از خبر قطر و آمریکا اسکان صهیونیست‌ها در شهرک حومش را محکوم
کردند
راضی بوده باشید.

قطر و آمریکا اسکان صهیونیست‌ها در شهرک حومش را محکوم
کردند  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۳ ۰۲:۴۹:۵۴