فواید شناختی بازی‌های ویدیویی برای کودکان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر فواید شناختی بازی‌های ویدیویی برای کودکان به گزارش خبرنگار سایت احکام به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند در مقایسه با کودکانی که هرگز بازی‌های ویدئویی انجام نداده‌اند، آن‌هایی که به طور منظم ساعت‌ها به این گونه بازی‌ها می‌پردازند، در دو آزمون استاندارد شناختی نمرات بالاتری کسب کردند: یکی اندازه‌گیری حافظه کوتاه‌مدت و دیگری سنجش کنترل تکانه.
کارشناسان تاکید کردند که این یافته‌ها ثابت نمی‌کند که بازی ذهن بچه‌ها را تیز و چابک می‌کند. ممکن است کودکانی که در برخی از وظایف ذهنی برتر هستند، به سمت بازی‌های ویدئویی کشیده می‌شوند.
«بادر چارانی»، محقق ارشد از دانشگاه ورمونت، گفت: «تحقیقات گذشته بر تأثیرات منفی بازی‌های ویدئویی بر کودکان متمرکز بوده است: اینکه آیا با مشکلاتی مانند پرخاشگری، خشونت یا افسردگی مرتبط است؟»
وی در ادامه افزود: «مطالعات کمتری به این موضوع پرداخته اند که بازی ویدئویی، که نیاز به درگیری ذهنی فعال دارد، می‌تواند مزایایی داشته باشد؛ حداقل در مقایسه با زمان نمایش “منفعل” مانند تماشای تلویزیون یا جستجو در شبکه‌های اجتماعی.»
چارانی گفت: «مطالعه ما نشان می‌دهد که بازی‌های ویدئویی حداقل بدتر از زمان‌های صرف شده برای سایر صفحه‌های نمایش نیست. و حتی ممکن است مزایایی داشته باشد.»
در حال حاضر، آکادمی اطفال آمریکا محدودیت‌های سختی را برای تماشای صفحه نمایش برای کودکان زیر ۶ سال توصیه می‌کند.
محققان تاکید می‌کنند استفاده از صفحات نمایشگر نباید با ورزش و خواب تداخل داشته باشند. کودکان و نوجوانان بزرگ‌تر باید روزانه حداقل یک ساعت فعالیت بدنی و خواب کافی داشته باشند: ۸ تا ۱۲ ساعت، بسته به سنشان. امیدوارم از خبر فواید شناختی بازی‌های ویدیویی برای کودکان راضی بوده باشید.

فواید شناختی بازی‌های ویدیویی برای کودکان  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۸ ۰۲:۴۱:۲۱