فروش تسلیحات نظامی در تجدیدنظر درباره روابط با ریاض روی میز
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر فروش تسلیحات نظامی در تجدیدنظر درباره روابط با ریاض روی میز
است
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از الجزیره، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که واشنگتن تحلیلی را به عربستان ارائه کرده است که عدم وجود مبنا در بازار برای کاهش تولید نفت را نشان می دهد.
بر اساس این گزارش، کربی همچنین افزود: به سعودی ها اطلاع دادیم که می توانند منتظر اجلاس آینده اوپک باشند تا ببینند اوضاع چطور پیش می رود. کشورهای دیگر اوپک در مذاکرات خصوصی به ما گفتند که احساس کردند عربستان آنها را وادار به حمایت از کاهش تولید نفت کرده است. با اوپک پلاس در خصوص اینکه کاهش تولید نفت به دلایل اقتصادی بوده است توافق نداریم.
وی گفت: ما خواهان این هستیم که اوپک پلاس در اجلاس آینده خود میزان تولید را افزایش دهد و این به دست عربستان سعودی و گروه نفتی است.
کربی درباره تجدیدنظر در روابط با عربستان هم افزود: پیش از تصمیم گیری و گزینه هایی که مورد بررسی قرار خواهد گرفت، موضعی نخواهم گرفت. فروش تسلیحات نظامی طبیعتاً روی میز خواهد بود.
این مقام آمریکایی گفت: چندین عضو اوپک پلاس از تلاش هایی که عربستان برای کاهش تولید نفت می کند، راضی نیستند.
کربی همچنین با حمایت از اغتشاشات در ایران، از امکان اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران به دلایل واهی و ادعایی خبر داد.
وی مدعی شد: رئیس جمهور بایدن همچنان به ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای پایبند است و اعتقاد دارد راه تحقق این امر دیپلماسی است.
کربی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: در رزمایش ناتو که قبل از فوریه برنامه ریزی شده بود و به اقدام روسیه در اوکراین مرتبط نیست شرکت خواهیم کرد. انتظار می رود که روسیه هم به نوبه خود رزمایش سالانه هسته ای خود را طبق روال معمول برگزار نماید. امیدوارم از خبر فروش تسلیحات نظامی در تجدیدنظر درباره روابط با ریاض روی میز
است
راضی بوده باشید.

فروش تسلیحات نظامی در تجدیدنظر درباره روابط با ریاض روی میز
است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۴ ۰۲:۴۲:۱۲