فرهنگ زمان شناسی شهدا به نسل امروز منتقل شود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر فرهنگ زمان شناسی شهدا به نسل امروز منتقل شود به گزارش خبرنگار سایت احکام، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی شامگاه پنجشنبه در اجلاسیه شهدای جهاد سازندگی قم که در سالن همایش باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: همه ما نیازمند تبیین سیره شهدای گرانقدر و خانواده‌های معظم شهدا هستیم و برپایی این یادواره‌ها در راستای شناخت شهدا، تاریخ انقلاب و دفاع مقدس بسیار مهم و ارزشمند است.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: گام‌های فرهنگی و جهاد تبیین باید به اخلاص و فداکاری شهدای گرانقدر که در سال‌های دفاع مقدس در سن جوانی سنگرساز بی سنگر شدند تعمیم داده شود این میزان از رشادت و دلاوری باید برای جامعه بازگو شود.
حجت الاسلام ربانی با بیان اینکه شهدا زمان شناس بودند افزود: اگر به دوران دهه ۶۰ برگردیم می‌بینیم که در گوشه و کنار کشور دچار چالش‌های بزرگی بودیم و از سویی دیگر منافقین نیز شخصیت‌های انقلابی را ترور می‌کردند و تهاجمات فرهنگی نیز در اوج بود که در این شرایط زمان شناسی جوانان و انتخاب راه درست موضوع مهمی است.
وی گفت: در آن دوران خون مظلوم شهدا به خصوص شهید بهشتی بسیاری را متحول کرد و امروز نیز به عنصر زمان شناسی نیازمندیم و این فرهنگ باید به جوانان انتقال داده شود.
حوادث اخیر از نظر فرهنگی از جنگ احزاب نیز بسیار سنگین‌تر است
ربانی با بیان اینکه جنگ فوق العاده ای امروز از سوی دشمنان علیه نظام اسلامی شروع شده است افزود: حوادث اخیر از نظر فرهنگی از جنگ احزاب نیز بسیار سنگین‌تر است و این روزها باید به دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین بیش از هر زمان دیگری توجه داشتیم.
وی تصریح کرد: توطئه‌ها در حوادث اخیر آنقدر سنگین بود که دشمنان باور پیدا کرده بودند که این بار کار نظام تمام است، اما ملت بزرگ ایران با وجود این شرایط سخت اقتصادی در دفاع از انقلاب و کشور به میدان آمدند.
جنگ و دشمنی‌ها به فرموده قرآن بین جبهه حق و باطل تا قیامت ادامه دارد
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: جنگ و دشمنی‌ها به فرموده قرآن بین جبهه حق و باطل تا قیامت ادامه دارد و ما نباید انتظار داشته باشیم که همیشه شرایط مساعد باشد و در این زمینه ضرورت دارد که فتنه‌ها را بشناسیم و در برابر آنان ایستادگی کنیم.
وی عنوان داشت: در این جنگ ترکیبی و شناختی گاهی دیده می‌شود برخی از افراد قدرت تبیین و تحلیل شرایط را ندارند و گوش آنان حرف دشمنان را قبول می‌کند و امیرالمومنین (ع) نیز می‌فرماید وقتی فتنه می‌آید انسان گیج می‌شود و در او تردید ایجاد می‌شود.
فتنه‌ها باید موجب بیداری شود
حجت الاسلام ربانی با بیان اینکه فتنه‌ها باید موجب بیداری شود افزود: امام صادق (ع) فرمود، از فتنه‌ها نگران نباشید چرا که موجب خالص سازی می‌شود و نفوذی‌ها خود را نشان می‌دهند.
وی گفت: امروز موضوع گیری های افراد را باید دید و برخی علیه ملت و امنیت کشور اقدام می‌کنند و دیگران را تحریک می‌کنند و برخی نیز در برابر حق سکوت کرده اند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروز در عرصه سایبری باید فعالانه به میدان آمد و برنامه‌های دشمنان را خنثی کرد گفت: در مسیر مقابله با فتنه باید از خداوند امداد طلبید و با رعایت تقوا، در مسیر حق ثابت قدم باشیم. امیدوارم از خبر فرهنگ زمان شناسی شهدا به نسل امروز منتقل شود راضی بوده باشید.

فرهنگ زمان شناسی شهدا به نسل امروز منتقل شود  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۱ ۰۲:۴۰:۳۳