فرانسه: ۲ سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال کردیم

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر فرانسه: ۲ سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال کردیم به گزارش سوالات شرعی و احکام، «سباستین لیکورنو» وزیر دفاع فرانسه از ارسال دو سامانه پدافند هوایی کروتال به اوکراین خبر داد.
بر اساس این گزارش، لیکورنو به روزنامه «ژورنال دو دیمانش» گفت که فرانسه دو سامانه پدافند هوایی کروتال را به نیروهای اوکراینی ارسال کرده است و درخواست کی یف برای دریافت رادارها را بررسی می‌کند.
این در حالی است که آلکسی ریزنیکوف وزیر دفاع اوکراین پیش از این گفته بود که کی یف مذاکرات فشرده‌ای را با پاریس برای دریافت سامانه‌های پدافند هوایی کروتال انجام می‌دهد.
همچنین سفارت آلمان در اوکراین روز گذشته از تحویل ۳۰ توپ سامانه ضد هواپیمای Gepard به کی یف خبر داد.
«کالین کال» (Colin Kahl) معاون وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) در امور سیاسی امروز پیش از این در سخنانی اعلام کرد که افزایش حملات موشکی روسیه در اوکراین برای تحلیل بردن تجهیزات دفاع هوایی اوکراین است.
معاون وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به غرب آسیا در این باره گفت: مسکو در تلاش است تا سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین را تحت تأثیر قرار داده و فرسوده کند.
لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به درخواست مردم دونباس برای کمک به آنها جهت رهایی از ظلم و ستم رژیم کی یف، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد.
با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن اعمال تحریم‌های شدید و پیاپی علیه مسکو، انواع تسلیحات نظامی در اختیار ارتش اوکراین قرار دادند که به گفته کارشناسان این مسئله یکی از عوامل طولانی شدن جنگ در اوکراین و عدم تمایل این کشور به آغاز گفتگوها با روسیه است. امیدوارم از خبر فرانسه: ۲ سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال کردیم راضی بوده باشید.

فرانسه: ۲ سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال کردیم  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۱ ۰۲:۳۷:۵۱