فرانسه آمریکا را به گران فروشی گاز به اروپا متهم کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر فرانسه آمریکا را به گران فروشی گاز به اروپا متهم کرد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه، ایالات متحده را به دلیل استانداردهای دوگانه در قیمت گذاری گاز مورد انتقاد قرار داد.
رئیس‌جمهور فرانسه از آمریکایی‌ها به دلیل فروش گاز خود به اروپایی‌ها با قیمتی ۲ تا ۴ برابر بیشتر از قیمت گاز در بازار داخلی آمریکا انتقاد کرد و در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل، از چنین رویه‌ای به عنوان «استانداردهای دوگانه» یاد کرد.
ماکرون در این ارتباط گفت: «گاز آمریکا در بازار داخلی ۳ تا ۴ برابر ارزان‌تر از قیمتی است که آنها به اروپایی‌ها ارائه می‌دهند و این رویه در واقع نشان دهنده یک استاندارد دوگانه است.»
رهبر فرانسه گفت: «من قصد دارم این موضوع را در جریان سفرم به ایالات متحده در ماه دسامبر مطرح کنم.»
پیش از رئیس جمهور فرانسه، هفته گذشته نیز «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین به گران فروشی گاز از سوی آمریکا به اروپا اشاره کرده و گفته بود که آمریکا گاز را به قیمتی چند برابر بازار داخلی خود به اروپا می‌فروشد. این دیپلمات روس در صفحه توئیتر خود نوشته بود: ایالات متحده گاز طبیعی مایع را با قیمتی ۴ برابر بازار داخلی آمریکا به اروپا عرضه می‌کند.
وی افزود: همبستگی فرا آتلانتیکی مانعی برای کسب درآمد به قیمت از دست دادن متحدان نیست به ویژه زمانی که متحدان داوطلبانه منابع ارزان‌تر عرضه گاز را رها کردند.
این در حالی است که «گازپروم»، شرکت بزرگ نفت و گاز روسیه اعلام کرده است اگر اتحادیه اروپا برای قیمت نفت روسیه، سقف تعیین کند، مسکو نیز عرضه نفت و گاز به این کشورها را متوقف خواهد کرد.
«الکسی میلر»، رئیس شرکت گازپروم دراین‌باره گفت: ما براساس قراردادهایی عمل می‌کنیم که دو طرف امضا کرده‌اند. قطعاً تعیین سقف قیمت، نقض مفاد و اصول اساسی این قراردادهاست و به معنای پایان عرضه هم خواهد بود.
اتحادیه اروپا ۷ اکتبر (۱۵ سایت احکام) هشتمین بسته تحریمی را علیه مسکو اعمال کرد و همچنین چارچوبی را برای تعیین سقف قیمت برای محصولات نفتی روسیه اعلام کرد که برای نفت خام از ۵ دسامبر (۱۴ آذر) و از ۵ فوریه (۱۶ بهمن) برای فراورده‌های نفتی پالایش‌شده روسیه اجرایی خواهد شد.
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز پیش از این با اشاره به هراس سران اروپایی برای گذار از زمستان بدون گاز روسیه گفته بود: «زندگی خوب در اروپا مشروط به همکاری با روسیه است. مسکو مسئول این واقعیت نیست که اروپایی‌ها در حال حاضر مانند قرون وسطی در حال ذخیره هیزم برای زمستان هستند.» امیدوارم از خبر فرانسه آمریکا را به گران فروشی گاز به اروپا متهم کرد راضی بوده باشید.

فرانسه آمریکا را به گران فروشی گاز به اروپا متهم کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۳ ۰۲:۴۷:۰۱