فراخوان اتحادیه های کارگری فرانسه برای تظاهرات

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر فراخوان اتحادیه های کارگری فرانسه برای تظاهرات به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روسیا الیوم، اتحادیه های کارگری فرانسه از فراخوان برای تظاهرات در تاریخ سه شنبه ۱۸ اکتبر (۲۶ سایت احکام) به منظور درخواست برای افزایش حقوق و مطالبه حق اعتصاب خبر دادند.
فراخوان برای تظاهرات بویژه توسط اتحادیه عمومی کارگران (CGT)، اتحادیه یکپارچه اتحادیه های کارگری (FSU) و همبستگی (Solidaires) اعلام شده است.
بر اساس این گزارش، این اتحادیه‌ها از کارگران می‌خواهند که به منظور درخواست برای افزایش دستمزدها تظاهرات کنند و حق اعتصاب را مطالبه نمایند.
اتحادیه کارگری شرکت حمل و نقل پاریس (CGT RATP) و همچنین شرکت راه آهن فرانسه (SNCF – SUD-Rai و CGT-Cheminots) اعلام کردند که به این جنبش پیوسته اند و خواهان اعتصاب گسترده کارگران راه آهن هستند.
این در حالی است که دولت فرانسه پیش از این تهدید کرد آماده است تا کارگران پالایشگاه شرکت توتال را که برخی از آنها از ۲۷ سپتامبر (۵ سایت احکام) اعتصاب کرده اند، در صورت لزوم با استفاده از زور مجبور به بازگشت به کار کند.
این در حالی است که با وجود تهدید مقامات فرانسه برای مقابله با اعتصابات، روز پنجشنبه نیز کارگران بخش انرژی این کشور به اعتصاب خود ادامه دادند.
کارکنان شرکت‌های توتال انرژی و اسو فرانسه و شرکت آمریکایی «اکسون موبیل» بیش از دو هفته است که دست به اعتصاب زده‌اند و خواهان افزایش دستمزد در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی و سهم بیشتری از سود قابل توجهی هستند که هر دو شرکت در سال جاری به دلیل افزایش قیمت‌های انرژی به دست آورده‌اند.
ادامه اعتصاب‌ها و محاصره پالایشگاه‌ها و انبارهای ذخیره سوخت منجر به کمبود سوخت در سراسر این کشور شده است. حدود ۳۰ درصد از پمپ بنزین‌ها کمبود حداقل یک نوع سوخت را در آخر هفته گزارش کردند، در حالی که گزارش رسانه‌ها نشان می‌دهد که صف‌های طولانی خودروها در جایگاه‌ها تشکیل شده است و مردم وحشت زده و برای پر کردن باک‌هایشان هجوم آورده‌اند. امیدوارم از خبر فراخوان اتحادیه های کارگری فرانسه برای تظاهرات راضی بوده باشید.

فراخوان اتحادیه های کارگری فرانسه برای تظاهرات  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۴ ۰۲:۴۲:۳۵