فاز نخست ساماندهی سامانه‌های وزارت بهداشت پایان یافت

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر فاز نخست ساماندهی سامانه‌های وزارت بهداشت پایان یافت به گزارش سوالات شرعی و احکام، علی اعظمی، ضمن اشاره به تأکیدات وزیر بهداشت در خصوص لزوم ساماندهی و یکپارچه‌سازی سامانه‌های وزارت بهداشت، افزود: در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و تسهیل دسترسی مردم به خدمات الکترونیک نظام سلامت، فاز نخست ساماندهی سامانه‌های وزارت بهداشت به پایان رسید.
وی ضمن اشاره به این نکته که سامانه‌های حوزه سلامت باید نظام‌مند شوند تا کیفیت خدمات‌دهی به مردم افزایش یابد، تصریح کرد: با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و تعامل معاونت‌ها و مدیریت‌های مختلف وزارت بهداشت، سامانه‌های این وزارت به ۱۲۰ سامانه کاهش یافته است.
اعظمی، فناوری اطلاعات و ارتباطات را ابزاری برای ایجاد آرامش و آسایش مردم در حوزه سلامت دانست و عنوان کرد: بسیاری از نرم‌افزارها و سامانه‌ها می‌توانند در حوزه سلامت نقش تسهیل‌گری را ایفا کنند و اثربخشی آنها زمانی خواهد بود که متمرکز شوند که در تلاش هستیم این اتفاق در همه ابعاد در وزارت بهداشت صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه نقاط قابل بهبود زیادی در سامانه‌های حوزه وزارت بهداشت وجود دارد، اظهار کرد: در تلاش هستیم طبق استانداردهای فناوری اطلاعات، سامانه‌های حوزه سلامت را ساماندهی کنیم تا کدینگ داده‌ها به صورت واحد در آمده، حجم داده‌ها کاهش یافته و با سهولت بیشتری در دسترس قرار گیرد و مردم نیز بتوانند به بهترین شکل ممکن از خدمات آنلاین سلامت بهره‌مند شوند.
معاون اجرایی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، ابراز امیدواری کرد به زودی در فازهای بعدی ساماندهی سامانه‌های وزارت بهداشت، با بهره‌گیری از خرد جمعی و نظرات نخبگان و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات علاوه بر اینکه تعداد سامانه‌های فعلی کاهش یابد، سامانه‌های دانشکده‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه نیز ساماندهی شود. امیدوارم از خبر فاز نخست ساماندهی سامانه‌های وزارت بهداشت پایان یافت راضی بوده باشید.

فاز نخست ساماندهی سامانه‌های وزارت بهداشت پایان یافت  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۲ ۰۲:۳۸:۴۵