غرب در تلاش برای القای احساسات ضد روسی در ارمنستان
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر غرب در تلاش برای القای احساسات ضد روسی در ارمنستان
است
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه غرب را به تلاش برای بدبین کردن ارمنستان نسبت به روسیه متهم کرد.
زاخارووا در این ارتباط اعلام کرد: «غرب در تلاش است تا احساسات ضد روسی را از طریق بنیادها، سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های متعددی که به دستور واشنگتن و بروکسل فعالیت می‌کنند، در ارمنستان القا کند.»
زاخارووا ادامه داد: «ما می‌توانیم ببینیم که چه فشار بی‌سابقه‌ای از خارج ارمنستان بر این کشور صورت می‌گیرد. اقداماتی برای بی‌اعتبار کردن سیاست روسیه در منطقه و تلاش برای آسیب رساندن به روابط چند صد ساله بین کشورها و مردمان ما انجام می‌شود.»
سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین افزود: «بنیادها، سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های متعددی در ارمنستان بر اساس دستورالعمل غرب عمل می‌کنند. دستورات واشنگتن و بروکسل تلاش‌های آنها را برای القای روحیات ضد روسی در جامعه مضاعف می‌کند.»
اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حالی صورت گرفته که قرار است به زودی، رؤسای جمهور ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو با ولادیمیر پوتین دیدار و گفتگو کنند، با این حال کرملین از ذکر تاریخ دقیق دیدار رؤسای جمهور سه کشور خودداری کرد.
در همین ارتباط نیز «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین گفت: «ما به زودی و به طور مستقل تاریخ دیدار رؤسای جمهور ارمنستان و جمهوری آذربایجان را که به مسکو دعوت شده اند، اعلام خواهیم کرد.»
به گفته برخی منابع در باکو و ایروان، این نشست ممکن است هفته آینده برگزار شود.
همچنین «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که پوتین از رهبران آذربایجان و ارمنستان برای یک نشست سه جانبه جدید دعوت کرده است تا در مورد کل طیف موضوعات سه جانبه و دوجانبه گفتگو کنند.
مذاکرات سه جانبه قبلی پوتین، علی اف و پاشینیان در نوامبر ۲۰۲۱ در سوچی انجام شده بود.
دور جدید درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ که از ششم سایت احکام ماه ۹۹ آغاز شده بود، در آبان ماه همان سال با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.
به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود. با این حال، درگیری‌های جسته و گریخته میان طرفین همچنان ادامه دارد.
پیش از این نیز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرده بود که سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان شخصاً در حل مسئله قره باغ درگیر هستند. وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: این یک کار یک روزه نیست و سران ۳ کشور شخصاً درگیر آن هستند؛ همچنین ارتش ما که بخشی از نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ به شمار می‌رود (هم درگیر این موضوع است). «سرگئی لاوروف» افزود: ارمنستان متحد ماست. امیدوارم از خبر غرب در تلاش برای القای احساسات ضد روسی در ارمنستان
است
راضی بوده باشید.

غرب در تلاش برای القای احساسات ضد روسی در ارمنستان
است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۵ ۰۲:۳۸:۲۳