غرب بدنبال بازکردن جبهه جنگ جدید علیه روسیه در گرجستان
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر غرب بدنبال بازکردن جبهه جنگ جدید علیه روسیه در گرجستان
است
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، «دنیس گونچار»، رئیس اداره چهارم کشورهای مستقل مشترک المنافع در وزارت خارجه روسیه می‌گوید که درخواست‌های تحریک آمیزی از گرجستان برای گشودن جبهه دوم جنگ علیه روسیه از سوی کیف و برخی از کشورهای غربی صورت گرفته است.
این مقام دیپلماتیک روسیه با تاکید بر فشار غرب به گرجستان برای درگیر کردن روسیه در قفقاز، افزود که تماس‌های منظم بین مسکو با گرجستان، آبخازیا و اوستیای جنوبی ضروری است.
گونچار در گفتگویی خاطرنشان کرد: «ضرورت تماس‌های منظم بین نمایندگان رسمی تفلیس، سوخومی و تسخینوالی همزمان با درخواست‌هایی که از کیف و برخی پایتخت‌های غربی از مقامات گرجستان برای گشودن جبهه دوم علیه روسیه در آبخازیا و اوستیای جنوبی می‌شود، بسیار مهم است.»
وی خاطرنشان کرد: «در شرایط کنونی موضوع تدوین توافق نامه الزام آور قانونی در مورد عدم توسل به زور با گرجستان و تحدید و تعیین مرزها که از سوی مسکو، آبخازیا و اوستیای جنوبی مورد بحث است، در اولویت قرار خواهد گرفت.»
در جریان جنگ اوکراین و یک ماه پس از آغاز این جنگ، «آناتولی بیبیلوف»، که مسئولیت جمهوری خودخوانده اوستیای جنوبی را برعهده دارد، در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرده بود که مقامات جمهوری اوستیای جنوبی در مورد الحاق فوری به روسیه همه پرسی برگزار خواهند کرد. رئیس منطقه خودمختار جمهوری اوستیای جنوبی در این ارتباط اعلام کرد: «قانون اساسی جمهوری اوستیای جنوبی همه چیز را به وضوح بیان می‌کند؛ البته ما باید نظر مردم را جویا شویم تا مردم بتوانند نظر خود را در مورد الحاق به روسیه اعلام کنند. انجام این کار بدون تأخیر و دشوار نخواهد بود. الحاق به روسیه رؤیای دیرینه مردم اوستیا است.»
سازمان ملل جمهوری‌های اوستیای جنوبی و آبخازیا را بخشی از کشور گرجستان می‌داند، اما در ۲۶ آگوست ۲۰۰۸، در پی تهاجم مسلحانه ارتش گرجستان به این استان‌ها، روسیه حاکمیت مستقل جمهوری‌های اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخت و با اعلام حمایت از روس تبارهای در این دو منطقه، نیروی نظامی به این استان‌ها که در آن زمان بخشی از گرجستان به شمار می‌رفتند، اعزام کرد. رهبران روسیه بارها اعلام کرده اند که به رسمیت شناختن دو منطقه خودمختار سابق گرجستان براساس واقعیت فعلی است، هرچند گرجستان از به رسمیت شناختن استقلال این جمهوری‌ها خودداری کرده است. امیدوارم از خبر غرب بدنبال بازکردن جبهه جنگ جدید علیه روسیه در گرجستان
است
راضی بوده باشید.

غرب بدنبال بازکردن جبهه جنگ جدید علیه روسیه در گرجستان
است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۰ ۰۲:۳۶:۴۵