عملکرد ضعیف شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان شرقی در زمینه‌
کشاورزی

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر عملکرد ضعیف شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان شرقی در زمینه‌
کشاورزی
به گزارش خبرنگار سایت احکام، عابدین خرّم جمعه شب در اختتامیه دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز (رینوتکس ۲۰۲۲) اظهار کرد: دهمین نمایشگاه علم و فناوری ربع رشیدی توفیقی بود تا در سالی که مزین به دانش بنیان و اشتغال آفرین است، در خدمت جوانان خلاق، مبتکر، دانش پژوه و عالم باشیم.
وی ادامه داد: این نمایشگاه در سه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شد و امسال با اهتمام همکاران در دانشگاه‌ها و معاونت علمی و پژوهشی استانداری، به شکل بسیار خوبی در مدت چهار روز برگزار شد که بیش از ۶۰ هزار بازدیدکننده داشته است.
وی افزود: دهمین نمایشگاه رینوتکس ۱۱ زون داشت که یک زون آن به صورت اختصاصی برای جهاد کشاورزی و حوزه‌ی آب بود، اما متأسفانه باوجود ظرفیت‌های بالای استان در این عرصه، شرکت‌های دانش بنیان ما در حوزه‌ی کشاورزی بسیار ضعیف عمل کرده‌اند.
خرّم خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی پنج شرکت دانش بنیان در حوزه‌ی کشاورزی دارد که می‌توانند در ابعاد مختلف اعم از بهره‌وری، رشد و توسعه‌ی بخش کشاورزی تأثیر گذار باشند.
وی تاکید کرد: در این دوره از نمایشگاه ۱۲۷ شرکت در حوزه‌ی آب، فناوری زیستی و صنایع غذایی شرکت کردند که از این تعداد ۵۰ شرکت در حوزه‌ی کشاورزی و بیش از ۷۰ شرکت در بخش آب، گلخانه، هوشمندترین تأسیسات آب، خوراک دام‌وطیور و تصفیه آب و فاضلاب بودند که یک دستاورد باارزش و خوبی است.
وی با تاکید بر راه‌اندازی دهکده‌ی علمی فناوری کشاورزی در استان، یادآور شد: قصد داریم تا آخر سال جاری، آمار شرکت‌های دانش بنیان استان را با اهتمام جوانان خلاق به یکصد مورد ارتقا دهیم.
استاندار آذربایجان شرقی در پایان اضافه کرد: نخبگان و پژوهشگران استان در حوزه کشاورزی فعال هستند و دور از انتظار نیست که ۵۰۰۰ تن تولیدات کشاورزی در عرصه‌های مختلف غذایی را از طریق این شرکت‌ها به بهره‌وری دو برابری برسانیم. امیدوارم از خبر عملکرد ضعیف شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان شرقی در زمینه‌
کشاورزی
راضی بوده باشید.

عملکرد ضعیف شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان شرقی در زمینه‌
کشاورزی  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۹ ۰۲:۳۸:۵۴