علمای اهل سنت کردستان حادثه خونین شاهچراغ را محکوم
کردند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر علمای اهل سنت کردستان حادثه خونین شاهچراغ را محکوم
کردند
سوالات شرعی و احکام – گروه استان‌ها- غروب چهارشنبه حادثه‌ای تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ شیراز به وقوع پیوست و ۱۵ نفر از هم وطنان در این حادثه به شهادت رسیدند.
این حادثه دردناک علاوه بر جریحه‌دار کردن احساسات عمومی با واکنش تند علمای اهل سنت روبه‌رو شد که روحانیون اهل سنت کردستان ضمن محکوم کردن این اقدام مذبوحانه، خواستار برخورد قاطعانه مسئولان با عاملان اصلی جریان نفاق و فتنه شدند.

ماموستا عبدالرحمن خدایی عضو شورای افتای اهل سنت کردستان در گفت و گو با خبرنگار سایت احکام اظهار کرد: حمله افراد تکفیری به مردم بی گناه در حرم شاهچراغ، به شدت دل هر مسلمانی را آزار می‌دهد لذا ما روحانیون اهل سنت، این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: به راستی این چنین اقداماتی، جنایتی بزرگ و اقدامی نابخشودنی است که دل هر فرد آزاده ای را به درد می‌آورد.
امام جمعه بانه تصریح کرد: این چنین اعمال ناشایستی در راستای فتنه و اغتشاش بوده و قطعاَ یک اقدام صهیونیستی و تکفیری است.
این روحانی برجسته اهل سنت کشور اظهار داشت: هر گونه هتک حرمت به حرم شاهچراغ محکوم است و مورد تأیید هیچ فرقه اسلامی نیست.

ایران سرزمین اتحاد، رشادت و شهادت طلبی است
ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج نیز در گفتگو با خبرنگار سایت احکام اظهار کرد: این اقدام غیرانسانی توسط فردی تکفیری، جاهل و گمراه انجام شده و بسیار دردآور است. وی افزود: به سران تکفیری اعلام می‌داریم اینجا ایران اسلامی، سرزمین وحدت و برادری، اتحاد و یکپارچگی، عزت، رشادت و شهادت طلبی است.
وی افزود: در ایران اسلامی شاهد حکومت قرآن کریم هستیم و مردم ما باید بدانند که در پناه قرآن کریم همواره زندگی با عزت خواهند داشت.
این روحانی برجسته اهل سنت کردستان تصریح کرد: از وجود دشمنی‌ها و اختلافات چیزی نصیب ما نمی‌شود و حقیقتاً خودمان متضرر و دشمنان شاد می‌شویم.
ماموستا راستی خاطرنشان کرد: در این برهه زمانی علما، نخبگان و معتمدین وظیفه سنگینی در راستای روشنگری جامعه بر عهده دارند.

حادثه تروریستی شاهچراغ غم بزرگی بر دل مسلمانان نهاد
ماموستا جلال مرادی امام جمعه شهر دیواندره نیز حادثه تروریستی شیراز را محکوم کرد و گفت: خبر کشتار ناجوانمردانه و غیرانسانی زائرین بی دفاع حرم مطهر شاهچراغ غم بزرگی بر دل مسلمین جهان به ویژه ایران اسلامی نشاند.
وی افزود: بدون تردید عوامل این جنایت بزرگ آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب هستند.
این روحانی اهل سنت کردستان خاطر نشان کرد: برای ما این ضایعه موجب تأسف و تأثر شد لذا ضمن عرض تسلیت و تعزیت این حادثه اسف بار به عنوان شریک غم و اندوه به محضر خانواده‌های محترم شهدای این حمله تروریستی و آرزوی علو درجات برای آن عاشقان و زائرین اولیا الله و آرزوی شفای عاجل مجروحین حادثه مذکور با قلبی آکنده از نفرت این حمله تروریستی را محکوم می نمائیم. امیدوارم از خبر علمای اهل سنت کردستان حادثه خونین شاهچراغ را محکوم
کردند
راضی بوده باشید.

علمای اهل سنت کردستان حادثه خونین شاهچراغ را محکوم
کردند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۷ ۰۲:۳۸:۳۸