علائم کووید ۱۹ تسکین یافته و مجدداً باز می گردند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر علائم کووید ۱۹ تسکین یافته و مجدداً باز می گردند به گزارش خبرنگار سایت احکام به نقل از مدیسن نت، دکتر «دیوی اسمیت»، سرپرست بخش بیماری‌های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد که افراد پس از دو روز یا بیشتر بهبودی کامل از کووید ۱۹، علائم و ویروس را مجدداً تجربه می‌کنند.»
اسمیت افزود: «در واقع، بازگشت علائم بسیار رایج است، به طوری که بیش از یک سوم از افراد بازگشت علائم را حتی بدون هیچ درمانی گزارش می‌کنند.»
در سال ۲۰۲۰، اسمیت و همکارانش یک ماه را صرف ردیابی ۱۵۸ بیمار کووید ۱۹ بین سنین ۳۴ تا ۵۵ کردند.
در طول دوره ردیابی چهار هفته‌ای، ۵ درصد در نهایت در بیمارستان بستری شدند، اگرچه هیچ کدام فوت نکردند. در طول این مدت، همه از نظر وجود ۱۳ علامت کلیدی کووید ۱۹، از جمله سرفه، خستگی، سردرد، گلودرد، بینی پُر، درد بدن و عضلات، تنگی نفس، تب، تهوع، اسهال، استفراغ و لرز تحت نظر قرار گرفتند.
هیچ یک از بیماران هیچ درمانی برای کووید ۱۹ دریافت نکردند. با این حال، در طول مطالعه، نزدیک به ۷۰٪ از بین رفتن کامل علائم را گزارش کردند که به عنوان شرایط بدون علامت برای حداقل ۴۸ ساعت تعریف شد.
اما در طول ردیابی، محققان دریافتند که ۴۴ درصد از کسانی که تسکین کامل علائم را تجربه کرده بودند، حداقل یک علامت کووید ۱۹ در آنها مجدداً ًعود کرد. سرفه، خستگی و سردرد شایع‌ترین علائم عود کننده بودند.
خبر خوب: حدود ۸۵ درصد از کسانی که برخی از علائم را تجربه کردند، گفتند که این علائم خفیف بودند.
اسمیت تأکید کرد که موضوع مورد بحث را نباید با علائم طولانی کووید ۱۹ اشتباه گرفت، زیرا آنها «فقط ۲۹ روز پس از ابتلای فرد به کووید او را بررسی کردند، و سندرم کووید طولانی فراتر از این مدت است». امیدوارم از خبر علائم کووید ۱۹ تسکین یافته و مجدداً باز می گردند راضی بوده باشید.

علائم کووید ۱۹ تسکین یافته و مجدداً باز می گردند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۳ ۰۲:۳۷:۵۶