عسل‌های تقلبی در بازار به نام عسل لرستان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر عسل‌های تقلبی در بازار به نام عسل لرستان سوالات شرعی و احکام – گروه استان‌ها: لرستان یکی از قطب‌های تولید عسل به عنوان محصولی با کیفیت برتر در کشور محسوب می‌شود، تنوع گل و گیاه در دشت‌های لرستان، باورهای بومی و عشایری مردم و شرایط مناسب آب و هوایی این استان همگی از دلایل کیفیت مرغوب و ممتاز عسل لرستان محسوب می‌شود.
بی توجهی به صنعت عسل در بخش تولید و صادرات
متأسفانه با وجود این مواهب خدادادی هنوز این صنعت جایگاه واقعی خود را در بخش تولید و صادرات استان به دست نیاورده است، در چنین شرایطی وجود عسل‌های تقلبی در بازار به نام عسل لرستان، موجب خدشه دار شدن هویت عسل این استان شده، موضوعی که به طور حتم در صورت استمرار این صنعت را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.

در چنین شرایطی افزایش تولید، شناسایی بازارهای هدف برای فروش عسل، ارائه آموزش‌های لازم به زنبورداران، توسعه سایر تولیدات زنبور و… از جمله مطالبات زنبورداران لرستانی از متولیان و مسئولان این استان است.
سیروس ابراهیمی معاون استاندار لرستان روز یکشنبه در حاشیه جلسه چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی صنعت عسل در لرستان اظهار داشت: یکی از مشکلات زنبورداران ما تعاونی‌های گسسته است.
عسل‌های تقلبی در بازار به نام عسل لرستان
وی عنوان کرد: ما باید بتوانیم این تعاونی‌ها را انسجام بدهیم، افراد دارای اهلیت در رأس تعاونی‌ها قرار بگیرند.
معاون استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت آموزش زنبورداران در استان ادامه داد: کمک مالی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت یکی از برنامه‌های در دستور کار در استان است.

ابراهیمی در ادامه سخنان خود، وجود عسل‌های تقلبی در بازار به نام عسل لرستان را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی این صنعت در استان برشمرد و گفت: این موضوع هویت عسل لرستان را مخدوش می‌کند.
وی افزود: در این جلسه به اداره کل استاندارد لرستان تاکید شد که برای جلسه بعد حتماً گزارشی در این زمینه تهیه و اعلام کند.
تولید بیش از ۳ هزار تن عسل در لرستان
صادق اسدالهی معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در حاشیه این جلسه اظهار داشت: لرستان با داشتن شرایط آب و هوایی مناسب، یکی از بهترین مناطق کشور برای تولید عسل است.
وی عنوان کرد: سالانه بیش از سه هزار تن عسل مرغوب در لرستان تولید می‌شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای رونق صنعت عسل در لرستان گفت: در استان سه هزار و ۷۰۰ زنبوردار فعالیت دارند و در این راستا برنامه‌های مطلوبی برای توسعه فعالیت این زنبورداران در استان پیش بینی شده است.
تلاش برای تقویت وضعیت زنبورداری لرستان
اسدالهی با اشاره به آموزش زنبورداران در استان بیان داشت: افزایش بهره وری در واحد کندو، یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان در لرستان است.
وی با تاکید بر آموزش مداوم به زنبورداران در لرستان تصریح کرد: توسعه سایر تولیدات زنبور مانند تولید «بره موم»، «موم»، «ژله شاهانه» و «زهر زنبور» در این راستا به صورت گسترده در استان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان را توزیع دو هزار تن شکر در بین زنبورداران استان برشمرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با این اقدامات وضعیت زنبورداری استان را تقویت کنیم.
بنا بر این گزارش، اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولان برای صادرات عسل و فراهم کردن شرایط مصرف این محصول در داخل، رونق بیش از پیش این محصول و همچنین توسعه این صنعت را در لرستان به دنبال خواهد داشت. امیدوارم از خبر عسل‌های تقلبی در بازار به نام عسل لرستان راضی بوده باشید.

عسل‌های تقلبی در بازار به نام عسل لرستان  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۰ ۰۲:۳۷:۴۷