عراق و آمریکا انفجار استانبول را محکوم کردند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر عراق و آمریکا انفجار استانبول را محکوم کردند به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از العالم، وزارت امور خارجه عراق حادثه انفجار در استانبول ترکیه را که چند کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت، محکوم کرد.
بر اساس این گزارش، دفتر رسانه‌ای وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت امور خارجه این حمله تروریستی را که منطقه تقسیم در مرکز استانبول را هدف قرار داد و به کشته شدن شماری از شهروندان و زخمی شدن شماری دیگر منجر گردید، به شدت محکوم می‌کند.
این بیانیه می‌افزاید: با دولت و مردم ترکیه به ویژه خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کنیم.
وزارت خارجه عراق همچنین ضمن تسلیت این حادثه برای مجروحان طلب شفای عاجل کرد.
از سوی دیگر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم انفجار در استانبول ترکیه را محکوم کرد.
کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا اقدام خشونت آمیز روز یکشنبه در استانبول ترکیه را به شدت محکوم می‌کند.
در همین حال، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که ۴۲ مجروح انفجار استانبول همچنان تحت مداوا هستند که ۵ تن از آنها در بخش مراقبت های ویژه هستد و وضعیت دو نفر آنان وخیم است.
این در حالی است که فواد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد که شمار زخمیان انفجار استانبول به ۸۱ نفر رسیده است.
معاون رئیس جمهور ترکیه در این خصوص ادامه داد: از این میان وضعیت جسمی ۲ نفر وخیم گزارش شده است. یک زن حمله تروریستیِ خیابان استقلال در مرکز استانبول را انجام داده است. یک مهاجم انتحاری که ظاهراً زن است بمب را منفجر کرده؛ این را یک اقدام تروریستی می‌دانیم. پشت این اتفاقات هر کسی که باشد، حتی اگر آن سر دنیا هم برود او را پیدا خواهیم کرد. امیدوارم از خبر عراق و آمریکا انفجار استانبول را محکوم کردند راضی بوده باشید.

عراق و آمریکا انفجار استانبول را محکوم کردند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۴ ۰۲:۴۳:۳۱