عالمان دینی مرزبانان الهی در امر دین هستند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر عالمان دینی مرزبانان الهی در امر دین هستند به گزارش خبرنگار سایت احکام، آیت‌الله رضا رمضانی عصر جمعه در مراسم چهلمین روز درگذشت عالم ربانی حجت‌الاسلام نور موسوی که در مسجد جامع لنگرود برگزار شد، اظهار کرد: حجت‌الاسلام نور موسوی در نوع ارتباط با مردم سعی می‌کرد رفتاری همانند پیامبر اکرم (ص) داشته باشد.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام نور موسوی تلاش می‌کرد ساده زندگی کند و به فقرا کمک نماید، افزود: ایشان شخصیتی انقلابی و از خانواده‌ای بود که شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
روحانیت نقش اخلاقی و عقیدتی در دفاع مقدس داشتند
وی با بیان اینکه روحانیت نقش اخلاقی و عقیدتی در دفاع مقدس داشتند، ادامه داد: مردم از روحانیت انتظار دارند تا از معنویت برخوردار باشند البته در طول تاریخ حیات مسلمانان نوعی مظلومیت در میان نسل روحانیت وجود داشته است.
وی با تاکید بر اینکه روحانیت غیر از افرادی محدود از لحاظ اقتصادی جز اقشار پایین جامعه هستند، تصریح کرد: روحانیت می‌بایست خود را به روز کنند تا بتوانند تأثیر خود را در جامعه داشته باشند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه دشمنان در رسانه‌های خود منتظر هستند تا یک روحانی سخن اشتباهی بگوید و آن را بزرگنمایی کنند، اضافه کرد: امروزه نیازمند به روحانیون اخلاقی هستیم تا در کنار مردم حضور داشته باشند که آقای نور موسوی از روحانیون در میدان بودند.
وی با بیان اینکه امام جماعت محله باید مشکلات اخلاقی و فرهنگی محلات را شناسایی و با آن مقابله کند، گفت: جامعه اگر می‌خواهد رشد کند باید از دین نفع ببرد و دین باید درست و عمیق فهم شود و در این خصوص عالمان دینی نقش تعلیمی و تربیتی دارند، مربی بودن از سمت‌های پیامبر اکرم (ص) است که بعد از ایشان به عالمان دینی سپرده شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه عالمان دینی مرزبانان الهی در امر دین هستند، افزود: مردم عالمان دینی را رصد می‌کنند زیرا آنها را به عنوان الگو پذیرفته‌اند.
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه عالمان واقعی می‌توانند جامعه را به لحاظ علمی رشد دهند، تصریح کرد: عالمان باید در نوع ارتباط با مردم مراقب باشند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با تاکید بر اینکه ارتباط ما با قرآن باید بسیار زیاد باشد زیرا قرآن به انسان امنیت، قدرت و معنویت می‌دهد، اضافه کرد: دین باید به صورت جامع درک شود تا به حیات طیبه برسیم.
نقشه دشمن این است تا مردم را از روحانیت و روحانیت را از مردم جدا کند
وی با بیان اینکه نقشه دشمن این است تا مردم را از روحانیت و روحانیت را از مردم جدا کنند، افزود: روحانیت باید مشکلات جوانان و مردم را شنیده و بازگو کنند.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی این فرصت طلایی را برای مسئولان به وجود آورد تا بتوانند نسبت به مردم اعتماد سازی و خدمت‌رسانی کنند، اظهار کرد: اگر با صداقت با مردم حرف بزنیم آن وقت مردم به نظام اسلامی اعتماد می‌کنند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مدافع خطاکاری و اختلاس نیستیم بلکه مدافع خون شهدا هستیم، تصریح کرد: امروزه در دنیا می‌توانیم با عزت از اسلام سخن بگوییم، تقابل بین اسلام به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا با استکبار است.
وی افزود: اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های علمی و نظامی سبب افزایش قدرت در میز مذاکره با قدرت‌های جهانی شده است.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه ما به دلیل برپایی نظام اسلامی، مرهون امام خمینی (ره) هستیم، اضافه کرد: امروزه وظیفه ما در خصوص پرداختن به دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیار سنگین است، انقلاب اسلامی دین را در ساحت اجتماعی آورد و ظهور و بروز داد. امیدوارم از خبر عالمان دینی مرزبانان الهی در امر دین هستند راضی بوده باشید.

عالمان دینی مرزبانان الهی در امر دین هستند  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۰ ۰۲:۴۰:۱۱