طرح احداث تاسیسات تخلیه ریلی انبار نفت یزد بهره برداری
شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر طرح احداث تاسیسات تخلیه ریلی انبار نفت یزد بهره برداری
شد
به گزارش خبرنگار سایت احکام، طرح احداث تاسیسات تخلیه ریلی انبار نفت شهید صدوقی یزد روز سه شنبه با حضور جلیل سالاری، معاون وزیر نفت بهره برداری شد.
مصوبه تاسیسات تخلیه ریلی انبار نفت شهید صدوقی یزد سال ۸۵ اخذ و پیمانکار آن تعیین شد اما به دلایلی متوقف شد؛ در سال ۹۸ دوباره طرح موضوع شد اما تا سال جاری همچنان به دلایل مختلفی متوقف مانده بود که در ۹ آبان ماه، اجرای آن آغاز شد و در ۱۷ آذر ماه با هزینه ۸۰ میلیارد ریال به اتمام رسید.
این طرح به منظور رفع مشکلات عملیاتی، سوخت رسانی، تسهیل و تسریع ارسال فرآورده ها به شمال و شمال شرق کشور از مبادی تامین جنوبی، کاهش هزینه و مخاطرات حمل فرآورده خامی نفتی و به صرفه بودن در مقایسه با حمل و نقل جاده ای احداث شده است.
تاسیسات تخلیه ریلی انبار نفت شهید صدوقی یزد در مساحت ۴۷ هزار متر مربع ساخته شده و قابلیت تخلیه ۸ میلیون لیتر فرآورده در روز و ذخیره سازی نفتی تا ظرفیت ۹۰ لیتر نفت و گاز را دارد.
با انجام پروژه مذکور، از این پس سوخت لکوموتیوها در دپوهای پنج گانه راه آهن یزد از طریق ریلی تامین می شود و این در حالیست که تاکنون از طریق حمل و نقل جاده ای و با قرارداد سالیانه بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال تامین می شد. امیدوارم از خبر طرح احداث تاسیسات تخلیه ریلی انبار نفت یزد بهره برداری
شد
راضی بوده باشید.

طرح احداث تاسیسات تخلیه ریلی انبار نفت یزد بهره برداری
شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۴ ۰۲:۳۹:۰۹