ضرورت راه‌اندازی نهضت خیران میراث‌فرهنگی در آذربایجان
غربی

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ضرورت راه‌اندازی نهضت خیران میراث‌فرهنگی در آذربایجان
غربی
مرتضی صفری در گفتگو با خبرنگار سایت احکام با بیان اینکه امروز حوزه فرهنگ مهم‌ترین حوزه مغفول در کشور بوده که متأسفانه مورد کم‌لطفی قرار گرفته و کمترین بودجه نیز به این حوزه اختصاص دارد، افزود: اگر امروز شاهد ایجاد فاصله بین نسل جدید و بزرگان هستیم دلیلش جنگ ترکیبی دشمن بوده که باعث شده است جوانان از هویت و گذشته خویش فاصله بگیرند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ما نتوانستیم آنگونه که باید و شاید از ظرفیت‌های استان به‌خوبی استفاده کنیم و باید برای استفاده از این ظرفیت هرکس در جایگاه خویش به وظیفه‌اش به نحو احسن عمل کند.
صفری بیان کرد: باید مزیت‌های نسبی استان در مقایسه با کشورها و استان‌های همجوار شناسایی شده و با سرمایه‌گذاری بر روی این مزیت‌ها برای جذب گردشگر برنامه‌ریزی شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: برای توسعه استان، اتاق فکری با همکاری اساتید دانشگاه ٰنخبگان و فعالان عرصه گردشگری و سرمایه‌گذاری استان تشکیل خواهد شد و از ظرفیت عظیم همه این عزیزان استفاده خواهد شد.
صفری راه اندازی نهضت خیران میراث‌فرهنگی، پیگیری موضوع میدان امام و احیای بافت تاریخی ارومیه، تقویت زیرساخت‌های بناهای تاریخی، افزایش اعتبارات، تقویت حوزه‌های مختلف گردشگری اعم از سلامت، مذهبی، طبیعت، دفاع مقدس، و … تکمیل موزه‌های تخصصی، برپایی نمایشگاه‌های فصلی و دائمی و تقویت دیپلماسی فرهنگی با کشورهای همجوار را از جمله برنامه‌های خود برشمرد.
آذربایجان غربی با توجه به مرزی بودن و برخورداری از یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد. امیدوارم از خبر ضرورت راه‌اندازی نهضت خیران میراث‌فرهنگی در آذربایجان
غربی
راضی بوده باشید.

ضرورت راه‌اندازی نهضت خیران میراث‌فرهنگی در آذربایجان
غربی  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۸ ۰۲:۴۰:۱۸