ضرورت در نظر گرفتن ساز و کارهای جدید تامین اعتبار برای
پروژه‌ها

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ضرورت در نظر گرفتن ساز و کارهای جدید تامین اعتبار برای
پروژه‌ها
به گزارش سوالات شرعی و احکام، محمد مجید فولادگر در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد،اظهار کرد: خوشبختانه در این جلسه تفاوت چشم‌گیری نسبت به پیش سفر اول شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه انگیزه‌های مدیران بیش‌تر شده است، مطرح کرد: کشور محدودیت‌هایی دارد و با توجه به اینکه در چند سال گذشته اقدامی نشده بود باید چند برابر تلاش شود.
مدیرکل هماهنگی های ویژه دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه تکاپو و تلاش در استان قم نسبت به سایر استان‌ها قابل توجه است، عنوان کرد: دولت موظف است برای پروژه‌ها سازوکار تخصیص مالی را درنظر بگیرد ولی محدودیت‌های منابع مشکلاتی را در این عرصه ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه استانداری‌ها می‌توانند سازوکارهای جایگزین تامین مالی را تهیه کنند، خاطرنشان کرد: در برخی از پروژه‌ها می‌توانیم روش‌های تامین مالی متفاوتی در پیش گرفته و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.
فولادگر با اشاره به اینکه این سازوکارها را باید با خلاقیت و نوآوری ایجاد کرد، تصریح کرد: پروژه‌های پیشران استان در حال دنبال شدن است که منابع مالی ۲ الی ۳ هزار میلیاردی نیاز دارد که در استان از طریق راه‌های مختلف ازجمله تهاتر نفت درحال تامین است و می‌توان درکنار این پروژه‌ها، پروژه‌های دیگر را نیز حل کرد.
وی با بیان اینکه چشم انداز استان باید تهیه شود، یادآور شد: دور نخست سفرهای رئیس جمهور به منظور تثبیت وضع موجود و خارج کردن کشور از رکود بود.
مدیرکل هماهنگی های ویژه دفتر رئیس جمهور ادامه داد: در دور دوم سفرهای رئیس جمهور نگاه به پیشرفت استان‌ها و آینده است و تمام سفرهای استانی با همین هدف انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های راه در استان وجود دارد ولی نسبت به بسیاری از استان‌های کشور وضعیت مطلوبی دارد، بیان کرد: خوشبختانه گردشگری موقت در استان به وجود آمده و باید به دنبال توسعه آن باشیم.
فولادگر با بیان اینکه ظرفیت بالای تولید محتوا در استان وجود دارد، ابراز کرد: این ظرفیت از بسیاری از استان‌های کشور بیش‌تر و قم می‌تواند قطب محتوایی و صنعتی کشور باشد.
وی در پایان تاکید کرد: باید روی چشم انداز استان متمرکز شویم و پیشران‌ها را نیز متناسب با نیازهای استان تامین کنیم. امیدوارم از خبر ضرورت در نظر گرفتن ساز و کارهای جدید تامین اعتبار برای
پروژه‌ها
راضی بوده باشید.

ضرورت در نظر گرفتن ساز و کارهای جدید تامین اعتبار برای
پروژه‌ها  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۱ ۰۲:۴۳:۵۰