صنعا می تواند مراکز اقتصادی و نفتی ائتلاف سعودی را هدف قرار
دهد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر صنعا می تواند مراکز اقتصادی و نفتی ائتلاف سعودی را هدف قرار
دهد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از الخبر الیمنی، یک مقام نظامی صنعا با هشدار به ائتلاف سعودی-اماراتی گفته است که حمله پهپادی اخیر به یک نفتکش در بندر «الضبه» نشان می‌دهد که یمنی‌ها می‌توانند مراکز اقتصادی و نفتی ائتلاف سعودی را هدف قرار دهند.
این هشدار را «محمد القادری»، فرمانده لشکر پدافند ساحلی ارتش یمن اعلام کرده و با خطاب قرار دادن ائتلاف سعودی، به آن‌ها نسبت به آسیب زدن به منابع نفتی یمن به شدت هشدار داد.
القادری همچنین در سخنان خود گفته است که حمله پهپادی اخیر به بندر «الضبه» در استان حضرموت، هشداری بود تا هیچ کشتی هوس غارت نفت و منابع یمن را نکند و این حمله، موفقیت‌آمیز بود.
این فرمانده یمنی با اشاره به اینکه افزایش قدرت نیروی دریایی این کشور در سالهای جنگ، محاسبات ائتلاف سعودی-آمریکایی را به هم ریخته است، گفت: این نیرو می‌تواند کشتی‌های جنگی ائتلاف را هدف قرار دهد.
القادری این را نیز گفت که ائتلاف سعودی می‌داند که یمن سلاح و قدرت نظامی دارد که می‌تواند در دریای سرخ و باب المندب معادله بازدارندگی برقرار کند.
سخنان تند و هشدار آمیز این فرمانده نظامی یمنی یک روز پس از آن انجام می‌شود که منابع خبری عصر جمعه از حمله با سه پهپاد به بندر الضبه در شرق استان حضرموت همزمان با قصد نفتکش خارجی Nissos Kea برای ورود با این بندر و انتقال نفت از آن خبر دادند و افزودند که بندر الضبه پس از ورود این نفتکش برای انتقال حدود دو میلیون بشکه نفت خام به طور کامل بسته شد.
منابع مذکور ادامه دادند: نفتکش مذکور پس از انفجارهای ناشی از حملات پهپادی بندر را ترک کرد و نیروهای امنیتی تمام راه‌های منتهی به بندر را بستند.
«یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز ساعاتی پس از این انجام این عملیات، با قرائت بیانیه‌ای آن را فقط یک هشدار ساده به ائتلاف متجاوز سعودی توصیف کرد که اگر پیام‌های آن دریافت نشود، هشدارهای سخت‌تری به همراه خواهد داشت.
همچنین کمیته عالی اقتصادی دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک عملیات پهپادی موفقیت آمیز نیروهای مسلح این کشور در بندر «الضبه» در استان «حضرموت» ضد یک نفتکش خارجی که قصد انتقال غیرقانونی نفت از این بندر را داشت، جزئیات بیشتری از این عملیات منتشر کرد.
در بیانیه این کمیته آمده است: هرگونه صادرات نفت خام در محدوده ممنوعیت قرار گرفته است که باید توسط هر طرف، نهاد یا کشور بسیار جدی گرفته شود. نفتکش «نیسوس کیا» NESSOS KEA که روز جمعه از غارت محموله نفتی توسط آن جلوگیری شد، با پرچم «جزایر مارشال» و از یکی از بنادر کره جنوبی به سمت بندر الضبه در شهر شحر در استان حضرموت حرکت کرده بود. نفتکش «نیسوس کیا» قرار بود تقریباً دو میلیون بشکه نفت خام را به ارزش تقریبی ۱۸۶ میلیون دلار غارت کند.
این بیانیه می‌افزاید: کمیته عالی اقتصادی یمن اتخاذ تمامی اقدامات قانونی را از طریق مراجع ذیصلاح برای رسیدگی به وضعیت نفتکش «نیسوس کیا» و شرکت‌های مرتبط با آن اتخاذ کرد تا از غارت ثروت حاکمیتی یمن قبل از رسیدن این نفتکش به آب‌های سرزمینی یمن جلوگیری کند. مقامات ذیربط به نامه نگاری‌ها به اپراتور «نیسوس کیا» ادامه دادند و سه پیام متوالی در روزهای ۱۸، ۲۰ و ۲۱ اکتبر برای آن ارسال کردند اما نفتکش آن پیام‌ها را نادیده گرفت و به نظر می‌رسید پیام مستثنی شدن کشتی «هانا» از ممنوعیت که محموله نفتی را به نیروگاه عدن منتقل می‌کرد، اشتباه متوجه شده است.
کمیته عالی اقتصادی یمن در پایان این بیانیه تأکید کرد: پس از اتمام تمامی مراحل قانونی، تصمیم کشتی مبنی بر نقض روند جلوگیری از غارت ثروت حاکمیتی یمن به فرماندهی نیروهای مسلح ارائه شد. پس از عملیات مبارک هشدار نیروهای مسلح، کشتی «نیسوس کیا» در ساعت ۱۶:۴۰ (عصر جمعه ۲۱ اکتبر به وقت محلی) از آب‌های سرزمینی یمن خارج شد. کمیته عالی اقتصادی مجدداً از شرکت‌های داخلی و خارجی می‌خواهد تا از تصمیم اتخاذ شده برای جلوگیری از غارت ثروت‌های حاکمیتی یمن تبعیت کنند. امیدوارم از خبر صنعا می تواند مراکز اقتصادی و نفتی ائتلاف سعودی را هدف قرار
دهد
راضی بوده باشید.

صنعا می تواند مراکز اقتصادی و نفتی ائتلاف سعودی را هدف قرار
دهد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۳ ۰۲:۴۷:۰۷