صادرات گوجه‌فرنگی تسهیل شود/ لزوم حمایت از کشاورزان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر صادرات گوجه‌فرنگی تسهیل شود/ لزوم حمایت از کشاورزان به گزارش خبرنگار سایت احکام، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج با اشاره سالروز شهادت سرلشکر پاسدار مهدی زین‌الدّین فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب (ع) و در پیش بودن هفته بسیج اظهار داشت: امام راحل (ره) تشکل عظیم مردمی بسیج، را برای پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی نهادینه کرد، چرا که دشمن اصل اسلام را نشانه گرفته و تفاوتی بین شیعه و سنی هم وجود ندارد.
وی اضافه کرد: دشمنان می‌خواهند اسلام ناب تعطیل شود، چرا که تنها همین اسلام ناب جرأت یافت به سیاست‌های استعماری آن‌ها نهیب بزند، و با سیاست‌های خونخوار آنها مقابله کند.
امام جمعه دشتی بیان کرد: بسیجیان مخلص، در دفاع مقدس امتحان خود را در عقب راندن دشمن پس داده اند، دشمن تا دندان مسلحی که همه قدرت‌های دنیا از او حمایت می‌کردند اما در برابر اراده بسیجیان مخلص ما مغلوب شد و بسیجیان با بذل جان خود و گذشتن از تمام خواسته‌های دنیوی خود دین خود را به ملت و کشور ادا کردند.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس بهترین جوانان این سرزمین برای دفاع از کشور شهید شدند تا امروز ایران اسلامی آنچنان قدرتی پیدا کند که آمریکا نمی‌تواند به آن چپ نگاه کند امروز ما به بسیج و بسیجیان مدیون هستیم.
زاهددوست خاطرنشان کرد: امروز امروز، فضای مجازی و رسانه را ابزار مبارزه با اسلام و انقلاب قرار داده است و جوانان ما هم باید با استفاده از همین ابزار وارد میدان جنگ با دشمن شوند و تنها نظاره گر نباشند.
وی بیان کرد: هر کسی که به فضای مجازی دسترسی دارد باید در این فضا به دفاع از دین بپردازد و با دشمن مبارزه کند و این یک جهاد عمومی است. باید به جای فیلتر کردن فضای مجازی با تولید محتوای دینی، و ترویج آن.، با دشمن مقابله کنیم و او را شکست دهیم. و همه باید در این جهاد عمومی وارد میدان شوند.
امام جمعه دشتی بیان کرد: این همان جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری به عنوان راهبرد مبارزه با دشمن مشخص کردند و وظیفه عمومی و واجب شرعی است که همگان در این خصوص اهتمام داشته باشند.
عوارض صادرات گوجه فرنگی حذف شود
وی با اشاره به فرا رسیدن فصل برداشت گوجه فرنگی در استان بوشهر تصریح کرد: متأسفانه امسال به دلیل تصمیم ناگهانی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اعمال عوارض صادراتی قیمت گوجه فرنگی در حال حاضر با افت قیمت گوجه فرنگی مواجه شده‌ایم و اگر با این روال پیش برود اکثر کشاورزان متضرر و ورشکست خواهند شد.
زاهددوست خاطرنشان کرد: این تصمیم منجر به از دست‌دادن بازارهای صادراتی و کاهش ارزآوری بخش کشاورزی خواهد شد و مسئولان باید بعد از اشباه بازار داخل زمینه صادرات مطلوب این محصول را فراهم کنند و جلوی ضرر و زیان کشاورزان را بگیرند.
امام جمعه دشتی گفت: اینکه گفته می‌شود اگر صادرات گوجه فرنگی رونق می‌یابد، بازار داخلی با کمبود مواجه می‌شود و قیمت گوجه فرنگی گران می‌شود این حرف درستی نیست چرا که به مدیریت بستگی دارد.
وی اظهار داشت: بخش زیادی از مردم همه سرمایه خود را خرج کشت گوجه فرنگی کرده اند؛ اینکه از صادرات بدون تعرفه سال‌های قبل یکباره تصمیم گرفته شود برای هر کیلو گوجه ۱۲ هزار تومان عوارض صادراتی اعمال شود این یعنی نابودی کشاورزی گوجه فرنگی.
زاهددوست ادامه داد: باید همه جانبه به مسئله نگاه شود و هم بازار داخلی مدیریت کرد و هم با رونق صادرات با تعرفه مناسب جلوی ورشکستگی کشاورزان را گرفت. امیدوارم از خبر صادرات گوجه‌فرنگی تسهیل شود/ لزوم حمایت از کشاورزان راضی بوده باشید.

صادرات گوجه‌فرنگی تسهیل شود/ لزوم حمایت از کشاورزان  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۸ ۱۱:۲۸:۱۰