صادرات فرآورده‌های دام و طیور از لرستان به کشورهای
مختلف

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر صادرات فرآورده‌های دام و طیور از لرستان به کشورهای
مختلف
مصطفی زبردست در گفت و گو با خبرنگار سایت احکام با بیان اینکه به واسطه زیرساخت‌های خیلی خوبی که در حوزه پرورش دام و طیور در لرستان وجود دارد، با مازاد تولید در این حوزه مواجه هستیم اظهار داشت: برخی از فرآورده‌های دام و طیور وجود دارد که ممکن است بازار و یا قابلیت استفاده در داخل کشور نداشته باشند و نیاز است که صادر شوند.
صادرات ۸۶۵ هزار کیلوگرم پای مرغ از لرستان
وی با بیان اینکه پای مرغ یکی از این فرآورده‌ها محسوب می‌شود عنوان کرد: به واسطه احداث مکان بسته بندی پای مرغ در داخل استان و استاندارد سازی که توسط همکاران ما انجام شده، پای مرغ بسته بندی شده در لرستان الزامات بهداشتی خیلی از کشورهای جنوب شرق آسیا مانند چین، ویتنام، هنگ کنگ، قرقیزستان و… را کسب کرده است.
مدیرکل دامپزشکی لرستان ادامه داد: در شش ماهه ابتدای امسال ۸۶۵ هزار کیلوگرم انواع پای مرغ از لرستان به کشورهای یاد شده صادر شده است.
زبردست تاکید کرد: لرستان به عنوان یکی از استان‌هایی است که در این حوزه عملکرد خیلی خوب و با کیفیتی داشته است.
برنامه‌ریزی برای صادرات فرآورده‌های لبنی به حوزه اوراسیا
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سایر حوزه‌ها نیز مانند صادرات خوراک آبزیان نیز عملکرد استان، بسیار مناسب بوده است گفت: بازار خیلی خوبی در کشورهای اطراف مانند عراق و سوریه برای لرستان فراهم شده است.
مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به اینکه خوراک دام و آبزیان از لرستان در حال صادرات به این کشورها است عنوان کرد: از این مهم‌تر بحث رعایت الزامات بهداشتی کشورهای مقصد صادرات است.
زبردست تصریح کرد: با پیگیری صورت گرفته، همکاران ما توانسته‌اند این الزامات بهداشتی را کسب و فراهم کنند.
وی در ادامه با اشاره به موضوع صادرات فرآورده‌های لبنی لرستان نیز گفت: با توجه به هماهنگی با شرکت پگاه به این سمت می‌رویم که در ماههای پایانی سال الزامات بهداشتی کشورهای حوزه اوراسیا را کسب کنیم تا فرآورده‌های لبنی از لرستان به این کشورها صادر شود. امیدوارم از خبر صادرات فرآورده‌های دام و طیور از لرستان به کشورهای
مختلف
راضی بوده باشید.

صادرات فرآورده‌های دام و طیور از لرستان به کشورهای
مختلف  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۸ ۰۲:۳۸:۵۶